روسیه تاکید کرد که اوپک پلاس ابزاری کارآمد برای جلوگیری از تلاش غرب در استفاده از انرژی برای فشار سیاسی است.

معاون نخست وزیر روسیه: اوپک‌پلاس ابزاری کارآمد برای مقابله با فشار سیاسی غربی‌هاست

به گزارش قدس آنلاین، «الکساندر نواک» معاون نخست وزیر روسیه روز گذشته تاکید کرد که با توجه به تلاش کشورهای غربی برای استفاده از تقاضای انرژی به عنوان ابزاری برای فشار سیاسی  هدف اوپک پلاس دستیابی به بازار جهانی نفت با ثبات تر است.

 نواک در دیدار با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین گفت: هدف اوپک پلاس این است که بازار نفت مورد نظر، قابل پیش‌بینی باشد و فرمول اوپک پلاس امکان دستیابی به ثبات در بازار جهانی نفت را فراهم می‌کند.

در این دیدار دو طرف ضمن گفت‌وگو درباره همکاری در راستای اوپک به چشم‌انداز کار شرکت‌های نفت و گاز روسیه در پروژه‌های معدنی و اکتشافی در بحرین و همچنین همکاری در زمینه انرژی های تجدیدپذیر و انرژی هسته ای پرداختند.

اوپک پلاس که متشکل از کشورهای صادرکننده نفت خام و هم پیمانانش نظیر روسیه است در نشست اخیر خود توافق کاهش تولید را تا پایان سال ۲۰۲۴ تمدید کنند و از ابتدای ژانویه ۲۰۲۴ نیز یک کاهش یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه‌ای دیگر هم اعمال خواهند کرد.

این گروه سال گذشته کاهش تولید دو میلیون بشکه‌ای را در دستور کار خود قرار داده بود که این رقم در اول ماه مه (اردیبهشت ۱۴۰۲) نیز با کاهش داوطلبانه تولیدکنندگان بزرگ، به میزان یک میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روزبه ۳.۶۶ میلیون بشکه در روز رسید.

تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت با خشم آمریکا و متحدان غربی آن روبرو شده است که به دنبال تحریم روسیه با کاهش انرژی روبرو هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.