نماینده وزیر راه و شهرسازی گفت:گرفتن حق‌الزحمه بیش از نرخ تعیین شده در بنگاه‌ها مصداق گران‌فروشی است و سازمان تعزیرات حکومتی مطابق با قانون، درصورت احراز گران‌فروشی می‌توانند تا ۵ برابر سقف قانونی جریمه تعیین کرده و اقدام به نصب بنر و پلمب کند.

آغاز ساماندهی مشاورین املاک در اصفهان/ حق‌الزحمه نباید بیش از نرخ تعیین شده باشد

به گزارش قدس انلاین، شهرام دستمالچی شامگاه گذشته از آغاز طرح ساماندهی بنگاه‌ها و مشاوران املاک در استان خبر داده و اظهار داشت:هدف از اجرای این طرح انتقال آرامش به بازار مسکن است و در طی آن تخلفاتی مانند فقدان جواز کسب و عدم نصب آن برای رویت توسط مشتریان، ثبت قرارداد در مبایه‌نامه‌های غیرمجاز، دریافت نکردن کد رهگیری، دریافت حق‌الزحمه بالاتر از مبلغ قانونی، صادر نکردن صورت‌حساب،رعایت نکردن سقف افزایش اجاره و کتمان درآمد مالیاتی بررسی می‌شود.

وی افزود در طرح ساماندهی بنگاه‌ها و مشاوران املاک، برخی موارد اولویت ویژه‌ای دارند، نخست آنکه بنگاه‌ها باید نرخ‌نامه و جواز کسب‌شان را در معرض دید مشتری قرار دهند و با کسانی که جواز کسب ندارند، بلید مطابق با ماده 27 نظام صنفی برخورد شود.

نماینده وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه گرفتن حق‌الزحمه بیش از نرخ تعیین شده در بنگاه‌ها مصداق گران‌فروشی است،خاطر نشان کرد:سازمان تعزیرات حکومتی مطابق با قانون، درصورت احراز گران‌فروشی می‌توانند تا 5 برابر سقف قانونی جریمه تعیین کرده و اقدام به نصب بنر و پلمپ کنند.

وی متذکر شد: از مردم خواهش می‌کنیم که مطابق با تعرفه‌ها حق‌الزحمه پرداخت و همچنین از مشاورین املاک نیز درخواست داریم که حق‌الزحمه را مطابق با تعرفه دریافت کنند.

دستمالچی گفت: در گشت‌های مشترک طرح ساماندهی مشاورین املاک نمایندگان راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان تعزیرات حکومتی، اصناف، فراجا، سازمان امور مالیاتی و بسیج اصناف حضور دارند و قوانین صنفی موجود مبنای قانونی فعالیت آنهاست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.