رئیس جمعیت هلال احمر از ارائه ۵۱ هزار و ۹۱۷ مورد ویزیت عمومی و تخصصی حجاج ایرانی در عرفات و منا و در ایام تشریق خبر داد.

رئیس جمعیت هلال احمر خبر داد: انجام ۵۲ هزار مورد ویزیتِ حجاج ایرانی در عرفات و منا

به گزارش قدس آنلاین، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا پایان روز ۹ تیرماه، ۳۷۴ هزار و ۶۲۶ خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، ۲۷۸ هزار و ۹۹۷ مورد ویزیت عمومی و تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است.

کولیوند گفت: در این مدت ۱۶۶۰ مورد بستری،  ۱۶ هزار و ۱۵ مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و ...، ۵۷ هزار و ۴۵۷ مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

وی ادامه داد: ۲۶۳۳ مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر ۶۵ زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و ۱۶ زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.

وی در ادامه گفت: روز گذشته مصادف با آخرین روز ایام تشریق، ۱۲ هزار و ۵۸۰ مورد ویزیت عمومی و ۷۰۲۲ مورد ویزیت تخصصی برای زائران انجام شده که بر اساس جمع کل ویزیت عمومی و تخصصی انجام شده در روز گذشته به ۱۹ هزار و ۶۰۲ مورد رسید و ۱۱۸ مورد بستری نیز انجام شد.

کولیوند خاطرنشان کرد: جمع کل خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده در ایام تشریق در ۳ روز انجام مناسک حج، تعداد ویزیت عمومی‌ به ۳۸ هزار و ۴۹ مورد، ویزیت تخصصی ۱۳ هزار و ۸۶۸ مورد رسید و جمع کل ویزیت عمومی و تخصصی به ۵۱ هزار و ۹۱۷ مورد و جمع کل بستری حجاج در ایام تشریق ۲۴۱ مورد شده است.

پایان پیام/ 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.