امروز ۱۶ تیر ماه عملیات اجرایی شهرک صنعتی (صنعتی-صنفی) غیر دولتی پروفیل کاران در کیلومتر ۱۴ جاده کلات نزدیک به شهرک صنعتی مشهد با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و جمعی از مسئولان استانی آغاز شد.

عملیات اجرایی شهرک صنعتی-صنفی پروفیل کاران در مشهد آغاز شد

به گزارش قدس خراسان، هادی مخملی، رئیس اتاق اصناف مشهد امروز ۱۶ تیر ماه پیش از مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک صنعتی (صنعتی-صنفی) غیر دولتی پروفیل کاران در نزدیکی شهرک صنعتی مشهد در کلات اظهار کرد: عملیات اجرایی این شهرک ثمره تلاش و پیگیری‌های فراوان است و امید است از شرایط بهبود محیط کسب و کار و ایجاد محیط استاندارد تولید به نفع اصناف استفاده کنیم.

وی افزود: سیاست گذاری جدید برای شهرک‌های صنفی بر اساس سیاست‌های توسعه کیفی است، یعنی شهرک‌های توسعه‌ای و کیفی که بتواند مشاغل مزاحم را ساماندهی کنند. باید با ایجاد شهرک‌های صنفی تولیدی، تجمیع مشاغل مزاحم و کاهش هزینه های تولید و بهبود محیط کسب و کار و همزمان با توسعه متوازن این شهرک‌ها را به صورت پایدار ایجاد کنیم.

رئیس اتاق اصناف مشهد بیان کرد: اکنون با کشورهای همجوار و کشورهای دیگر دنیا مراوده داریم تا تولید صادارت محور انجام دهیم و بازارهای هدف را برای صادارات پیدا کنیم ایجاد این شهرک‌ها و ایجاد فضایی برای تولید کنندگان به بالابردن سطح مراودات تولید کنندگان با فضای بین‌المللی کمک می‌کند.

مخملی با اشاره به توسعه کیفی شهرک‌ها در مشهد بیان کرد: در این زمینه بازدیدهایی از شهرک های صنفی در کشور را در دستور کار قرار دادیم و مشاهده شد که نسبت به شهرک های صنفی موجود در کشور تنها یک چهارم فعال بود و نشان می‌داد ایجاد شهرک‌های صنفی مثل تجربه مجمتع‌های تجاری است زیرا اکنون تمام مجتمع‌های تجاری در مشهد نمی‌توانند در زمینه اقتصادی فعال باشند.

وی درباره توسعه متوازن شهرک‌های صنفی تصریح کرد: همزمان با نوسازی در شهرک‌ها نوگرایی هم در نظر گرفته شده است. یعنی شهرک‌های صنفی در رابطه با مباحث بازاریابی، به حوزه دانش بنیان ورود کنند تا بتواند فعالیت شهرک‌های صنفی را ارتقا دهند. اکنون ساخت چندین شهرک صنفی دیگر در مشهد در دستور کار قرار دارد. در این زمینه تفاهم نامه ای برای ایجاد ۵ شهرک صنفی با فرمانداری در دستور کار است که یک شهرک امروز کلنگ زنی شده و عملیات اجرایی دو شهرک دیگر نیز به زودی نهایی و شاهد کلنگ زنی آنها هستیم.

شهرک صنعتی-صنفی پروفیل کاران با مساحت ۱۴ هکتار با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۹۵۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۵۰۰ نفر در کیلومتر ۱۴ جاده کلات نزدیک به شهرک صنعتی مشهد طی دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.