هشت گروه فلسطینی در بیانیه مشترکی از تشکیلات خودگردان فلسطین خواستند تا بازداشت سیاسی فلسطینیان در کرانه باختری را متوقف کند.

گروه‌های فلسطینی: تشکیلات خودگردان بازداشت‌های سیاسی را متوقف کند

به گزارش قدس آنلاین، هشت گروه فلسطینی با صدور بیانیه مشترکی با اشاره به اینکه بازداشت سیاسی فرماندهان و اعضای این گروه‌ها و اسرای آزاده در کرانه باختری نقض قانون و توافق ملی است، خواستار توقف این بازداشت‌ها شدند.

نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین امروز سه‌شنبه با یورش به منزل «حمزه دراغمه» اسیر آزاده تحت تعقیب رژیم صهیونیستی در طوباس، «محمد رسول» برادر او را بازداشت کردند.

گروه‌های فلسطینی در بیانیه خود از مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین و نهادهای امنیتی آن خواستند تا اجرای این سیاست را که از لحاظ ملی و مردمی مردود است، متوقف کرده و سریعا تمامی بازداشت‌شدگان سیاسی را آزاد کنند.

بنابر گزارش وبگاه فلسطینی «شهاب نیوز»، در بیانیه مذکور آمده است که تداوم بازداشت‌ها و نقض قوانین توسط نهادهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ کمکی به مهیا شدن فضای مثبت برای برگزاری نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی با هدف تحقق وحدت ملی برای مقابله با طرح‌های صهیونیستی از جمله یهودی‌سازی قدس، نمی‌کند.

گروه‌های فلسطینی با اشاره به اینکه این بازداشت‌های سیاسی پیآمدهای خطرناکی برای اتحاد ملی دارد، از تشکیلات خودگردان خواستند تا اجرای این سیاست را متوقف کند.

جنبش حماس، جهاد اسلامی، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، جنبش ابتکار ملی فلسطین و حزب الشعب فلسطین از جمله گروه‌هایی هستند که این بیانیه مشترک را صادر کرده‌اند. 

پایان پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.