یک رسانه انگلیسی امروز (جمعه) از دعوت دولت این کشور از ولیعهد عربستان سعودی برای سفر به لندن خبر داد و نوشت: انتظار می‌رود این سفر در ماه اکتبر یا نوامبر(مهر /آبان) سال جاری انجام شود.

دعوت انگلیس از بن سلمان/ لندن به دنبال تعمیق روابط با ریاض

به گزارش قدس‌آنلاین، روزنامه «فایننشال تایمز» به نقل از منابع آگاه نوشت که لندن از «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برای سفر به این کشور طی سال جاری میلادی دعوت کرده است.

طبق گفته این منابع، علی‌رغم دعوت از بن سلمان برای سفر به لندن، تا بدین لحظه هیچ توافقی درباره مقدمات دقیق آن صورت نگرفته است.

این روزنامه افزود: انتظار می‌رود این سفر در ماه اکتبر یا نوامبر سال جاری انجام شود.

یکی از منابع مطلع فایننشال تایمز در این باره گفت: دولت انگلیس به دنبال تعمیق روابط خود با عربستان سعودی و جذب سرمایه گذاری از این کشور نفت خیز حاشیه خلیج فارس است.

این منابع تصریح کردند: پس از بحران بین‌المللی در روابط با ریاض پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه، این دعوت نشانه استقبال دوباره کشورهای غربی از بازگشت روابط با بن سلمان است.

این روزنامه همچنین به نقل از یک مقام دولتی انگلیس درباره عوامل تاثیرگذار در زمان عملی شدن این سفر نوشت: تصمیم در این باره در دست عربستان است؛ چرا که ما بیشتر به آنها نیاز داریم.

آخرین سفر بن سلمان به لندن مارس ۲۰۱۸ به دعوت دولت انگلیس بود و در آن زمان وی با الیزابت دوم، ملکه سابق و نخست وزیر انگلیس دیدار کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.