«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در واکنش به اقدام پلیس سوئد در صدور مجدد مجوز برای به آتش کشیدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم، گفت: موضع دولت سوئد در مقابل فرد هتاک به قرآن مایه تعجب است.

سید عمار حکیم: موضع دولت سوئد درقبال فرد هتاک به قرآن مایه تعجب است

به گزارش قدس آنلاین، «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در بیانیه ای افزود: مجوز پلیس سوئد بار دیگر به همان فردی که پیش‌تر مرتکب آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم شده بود، اجازه تکرار این عمل شنیع را داده تا طرف‌های افراط‌گرا در سوئد به خود اجازه شکستن حرمت دین حنیف اسلام را بدهند و احساسات مسلمانان در اهانت به مقدساتشان را نادیده بگیرند.

وی ادامه داد: این فرد همچنین اجازه یافته که پرچم عراق را نیز که مزین به لفظ جلاله ( الله ) است در برابر سفارت عراق در استکهلم به آتش بکشد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق ضمن محکومیت شدید این اقدامات، موضع دولت سوئد را، به خصوص پس از واکنش‌های شدید بین‌المللی که این اقدام را غیر قابل قبول دانستند، مایه تعجب دانست.

حکیم از طرف‌های ذی‌ربط در سوئد خواست که مانع این‌گونه رفتارها، که خلاف قوانین بین‌المللی درباره اهانت به باورهای ادیان و مذاهب و قومیت‌هاست، شوند.

وی همچنین نسبت به تلاش‌های برخی گروه‌های افراط‌گرای که مغرضانه در پی نفرت‌پراکنی میان ملت‌های جهان‌ هستند هشدار داد و از جامعه بین‌المللی و نهادهای جهانی به خصوص سازمان ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی خواست که با این برداشت غلط از آزادی برخورد کنند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین از همگان خواست که اعتراض خود را به صورت مسالمت‌آمیز و متناسب با منطق قرآنی ابراز کنند.

صدها معترض سحرگاه امروز - پنجشنبه - در اعتراض به احتمال سوزاندن مجدد قرآن در سوئد در مقابل سفارت عراق در استکلهم، به سفارت سوئد در مرکز بغداد یورش بردند و با بالا رفتن از دیوارهای سفارت، آن را به آتش کشیدند .

تا سحرگاه امروز، نیروهای امنیتی در داخل سفارت مستقر بودند و همچنان دود از ساختمان بلند بود .

پس از این یورش، اکثر تظاهرکنندگان با دخالت نیروهای امنیتی عراق از ساختمان سوئد در بغداد عقب نشینی کردند اما تا اوایل صبح ده ها نفر در اطراف سفارت باقی مانده بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.