یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سفرهای رئیس جمهور به کشورهای مختلف نشان داد که فارغ از برجام نیز می‌توان روابط خود را با جامعه بین المللی تقویت کرده و با تقویت ارتباط با کشورهای آفریقایی هر دو طرف می‌توانند متقابلا از ظرفیت های یکدیگر برای توسعه استفاده کنند.

آذری: سفرهای خارجی رئیس جمهور نشان داد که فارغ از برجام می‌توان روابط با دیگران را تقویت کرد

به گزارش قدس آنلاین، علی آذری با اشاره به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا و دستاوردهای این سفر، بیان کرد: یکی از مسائلی که در حال حاضر کشور با آن درگیر است، مسائل اقتصادی است. اقتصاد نیز به طور مستقیم با معیشت مردم سر و کار دارد. تحریم هایی که از خارج مرزها به ما تحمیل می شود، تاثیر مستقیم بر روی اقتصاد کشور دارد، اما یکی از بحث هایی که دولت می تواند در کنار مدیریت داخلی برای ساماندهی حوزه اقتصادی دنبال کند، تقویت روابط بین المللی است. ارتباط با سایر کشورها مانند کشورهایی  که  تا به امروز رئیس جمهور به آنان سفر داشته می تواند در صادرات و واردات و مراودات اقتصادی اثر مثبتی بر جای بگذارد.

وی در ادامه اظهار کرد: ما در معرفی توانمندی های ایران دارای ضعف هستیم. این ضعف نیز ناشی از ضعف در روابط بین المللی است. بحث کلیدی در سفرهای رئیس جمهور نیز این بوده که تا به امروز همه فکر می کردند تمام مسائل وابسته به موضوع برجام بوده و محور گشایش روابط بین المللی برجام است. در حالی که موضوع برجام قابل بررسی جداگانه است که چگونه باید به آن وارد شد که هویت و استقلال ملی نیز حفظ شود اما سفرهای رئیس جمهور نشان داد که فارغ از برجام می توان با تقویت روابط با سایر کشورها در پیمان های بزرگ اقتصادی مانند شانگهای عضو شد.

 نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: سفرهای رئیس جمهور به کشورهای مختلف و قاره آفریقا می تواند بر معیشت مردم تاثیر بگذارد. به عنوان مثال کشورهای آفریقایی در حوزه های مختلف دارای ظرفیت بوده و ما نیز در بخش های مختل مانند کشاورزی و صنعت دارای توانمندی بوده که می توانیم به این کشورها عرضه کنیم. با تقویت ارتباط با کشورهای آفریقایی هر دو طرف می توانند متقابلا از ظرفیت های یکدیگر برای توسعه استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.