دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: در طول سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۹۵۲ میلیارد تومان به بیت المال اعاده شده است.

اعاده ۲۲۵ هکتار از اراضی ملی به بیت المال در اردبیل

به گزارش قدس آنلاین، ، جلال آفاقی بعدازظهر امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی با تاکید بر مقابله و برخورد جدی دستگاه قضایی استان با هرگونه تعرض و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی اظهار کرد:  با اقدامات و همکاری‌های دستگاه‌های عضو شورا در طول سال گذشته ۷ هزار و ۹۴۶ مورد از وقوع تخلف و جرم پیشگیری شده و ۲ هزار و ۲۵۵ هکتار  از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۹۵۲ میلیارد تومان به بیت المال اعاده شده است.

وی افزود: در این راستا با اهتمام قضات دادگستری استان برای یک هزار و ۱۶۳ مورد پرونده رای صادر شده  و ۳۷۸ مورد اعیانی و مستحدثات غیر قانونی در این اراضی قلع و قمع شده است.

دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان اردبیل بیان کرد: امسال نیز با تلاش‌های انجام گرفته ۹۱ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان به وضع سابق بازگشته است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تشریح کرد: تشکیل کارگروه پیگیری ویژه قانون حدنگار در اداره کل منابع طبیعی، پیگیری ارتقاء کمی و کیفی نظارت میدانی اداره کل منابع طبیعی در راستای پیشگیری از تعرض و تصرفات غیر قانونی و به تبع آن اختصاص نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات  الکترونیکی پایش تصویری منابع طبیعی از دیگر اقدامات این شورا در سال گذشته بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.