کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: پدیده وزش باد و گرد و غبار تا اوایل هفته آینده در نواحی شرقی و جنوبی به ویژه جنوب شرق خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

وزش باد و گرد و غبار تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی ادامه خواهد داشت

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: طی امروز و فردا همزمان با کاهش ذرات گرد و غبار در شمال استان، شاهد رگبار باران و رعد برق در برخی مناطق شمالی خراسان رضوی خواهیم بود. 

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: امروز و فردا با افزایش ابرناکی در نواحی شمالی استان شاهد بارش رگباری باران، رعد و برق با احتمال بارش تگرگ خواهیم بود که بارش‌های رگباری ممکن است موجب ایجاد روان آب‌ها در مناطق مستعد شود.

وی ادامه داد: بارش‌های یاد شده در نواحی مختلف در شمال استان از جمله نواحی شمال غربی، ارتفاعات هزار مسجد و بینالود روی خواهد داد و حتی پیش‌بینی می‌شود مناطق ییلاقی اطراف مشهد نیز از این بارش‌ها بی نصیب نباشند.

آهنگرزاده گفت: از امروز پنجشنبه ذرات گرد و غبار در نواحی شمالی استان البته به جز سرخس در شمال شرق، کاهش خواهد یافت.

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: با این حال همچنان پدیده وزش باد و گرد و غبار تا اوایل هفته آینده در نواحی شرقی و جنوبی به ویژه جنوب شرق استان ادامه خواهد داشت که وزش باد شدید همراه با گرد و خاک به صورت خسارت زا و همراه با کاهش دید و کیفیت هوا در نواحی جنوب شرقی استان دور از انتطار نیست.

وی افزود: در شبانه روز گذشته قوچان با ۱۶ درجه و سرخس با ۴۴ درجه سانتیگراد خنک ترین و گرم‌ترین شهرهای استان بوده اند و سرخسی‌ها نیز دیروز وزش باد با سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت را تجربه کرده‌اند.

آهنگرزاده نوسان دمایی مشهد طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: امروز و فردا شاهد افزایش یک یا ۲ درجه ای دما در این کلانشهر خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.