سرمربی سابق تیم ملی مردان عربستان با هدایت تیم فوتبال زنان فرانسه، اولین سرمربی تاریخ ادوار این رقابت‌ها لقب گرفت که در یک سال دو جام‌جهانی را تجربه کرده است!

نظافتچی در قامت سرمربی؛ آقای جذاب در یک سال ۲ جام‌جهانی را تجربه کرد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا هروه رنار سرمربی تیم ملی فوتبال عربستان که در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر با شکست ۲ بر یک آرژانتین نخستین شگفتی این جام را رقم زده بود با هدایت تیم ملی فوتبال زنان فرانسه به نخستین سرمربی ادوار تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد که در یک سال، دو جام را تجربه کرده است.

تیم فوتبال عربستان با هدایت او در جام‌جهانی قطر به میدان رفت. این سرمربی فرانسوی در بازی مقابل آرژانتین در جام‌جهانی قطر خالق یک شگفتی بزرگ شد و شاید شوک او و یارانش بود که آرژانتین را به جام بازگرداند؛ جامی که در نهایت با قهرمانی آلبی سلسته به پایان رسید.

رنار بعد از این جام هدایت تیم ملی فوتبال زنان فرانسه را برعهده گرفت تا ظرف کمتر از ۷ماه بعد از جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، این‌بار در قامت سرمربی در رقابت‌های بانوان روی نیمکت تیم ملی کشورش بنشیند؛ رقابت‌هایی که به صورت مشترک به میزبانی استرالیا و نیوزیلند برگزار می‌شود.

او که پیش از این و قبل از مارک ویلموتس، مربی دردسرساز بلژیکی، یکی از گزینه‌های هدایت تیم ملی فوتبال ایران به شمار می‌رفت، این روزها به دلیل حضور در دو جام‌جهانی (مردان و زنان)‌ به عنوان سرمربی نام خود را در تاریخ ادوار این رقابت‌ها جاودانه کرده است.

رنار که مدتی به عنوان نظافتچی کار می‌کرد تا هزینه حضور در کلاس‌های مربیگری‌اش را تامین کند این روزها به دنبال آن است تا شاید با تیم ملی فوتبال زنان فرانسه دست به شاهکاری بزرگ بزند.

آنها در این مسابقات با هدایت رنار ۲ بر یک برزیل را شکست و نشان داده‌اند که تیم خوبی را روانه این رویداد کرده‌اند. آنها در نخستین بازی خود برابر جامائیکا به تساوی بدون گل رضایت دادند و حالا در صدر گروه ششم قرار دارند.

شاگردان رنار در آخرین بازی مرحله گروهی به مصاف پاناما خواهند رفت و باید دید در این دیدار چه سرنوشتی در انتظار این مربی فرانسوی است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.