مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: محوری‌ترین و اساسی‌ترین مشکل واحدهای صنعتی استان تامین منابع مالی و مواد اولیه است.

اساسی‌ترین مشکل واحدهای صنعتی خوزستان چیست؟

به گزارش قدس آنلاین، علی مهدی پور  اظهار کرد: بیش از ۳ هزار شغل بالقوه در شهرک‌های صنعتی وجود دارد که اگر ظرفیت واحدهای تولیدی فعال در این شهرک‌ها افزایش یابد شاهد بالفعل شدن این مشاغل خواهیم بود و بخشی از مشکلات اشتغالزایی استان نیز حل خواهد شد.

وی افزود: در شرایط فعلی بسیاری از واحدهای صنعتی استان با کمتر از ظرفیت تولیدی خود در حال فعالیت هستند و همین مساله برای بحث اشتغال مشکل‌ساز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: اگر این واحدهای صنعتی با حداکثر ظرفیت خود کار کنند قطعا شاهد ایجاد اشتغال بسیاری در این واحدها در استان خواهیم بود.

تولیدکنندگان استان در شرایط برابری برای رقابت با دیگر تولیدکنندگان قرار ندارند

مهدی پور با اشاره به اساسی‌ترین مشکلات تولیدکنندگان در خوزستان عنوان کرد: محوری‌ترین و اساسی‌ترین مشکل واحدهای صنعتی تامین منابع مالی و مواد اولیه است. در این زمینه قطعا اگر نگاه مثبتی برای حل این دو مشکل اساسی به وجود بیاید، چرخ تولید با سرعت بیشتری به گردش در می‌آید.

وی با بیان اینکه هزینه تولید در استان بسیار بالاتر از مناطق دیگر است، افزود: با توجه به بالا بودن هزینه تولید در خوزستان، تولیدکنندگان استان در شرایط برابری برای رقابت با دیگر تولیدگان قرار ندارند و همین موضوع تولید را با مشکل مواجه می‌کند.

دستگاه‌های اجرایی مکلف به خرید از محصولات استانی شوند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان ادامه داد: در این زمینه و برای ارتقای توان و قدرت رقابت‌پذیری واحدهای تولیدی در خوزستان و ارتقا و افزایش ظرفیت تولید، پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌های اجرایی مکلف به خرید از محصولات استانی شوند.

مهدی پور خاطرنشان کرد: واگذار کردن پروژه‌های صنعتی به تولیدکنندگان داخلی استان نیز از دیگر خواسته‌هایی است که اگر به آن توجه شود قطعا اثرگذاری خوبی بر بحث رونق تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.