فرمانده کل سپاه گفت: دشمن قصد دارد در سالگرد حوادث پاییز ۱۴۰۱ بار دیگر فتنه‌انگیزی کند، اما با آمادگی و هوشیاری ما دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد و راهکار مقابله با آن پیشگیری است.

تلاش دشمن برای فتنه‌انگیزی در سالگرد حوادث پاییز ۱۴۰۱

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز (سه‌شنبه) در همایش مسئولان بسیج سراسر کشور که در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: اغتشاشات سال گذشته، قوی‌ترین، خطرناک‌ترین، جدی‌ترین، نابرابرترین و وسیع‌ترین پیکار جهانی ضد نظام اسلامی ایران بود؛ اما دشمن در این پیکار سنگین، شکست خورد.

سرلشکر سلامی افزود: بسیج و سپاه در فتنه عظیم سال قبل با تدبیر، ثبات قدم، اعتماد به نفس بالا و امید زیاد در میدان حاضر شده و در کنار مردم، با نقش بر آب نقشه‌های دشمن، آن را شکست داد.

وی با اشاره به حضور پرشور، گسترده و عاشورایی ملت عظیم‌الشأن ایران به ویژه جوانان مؤمن و غیرتمند در آئین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش در ماه محرم تصریح کرد: پیامد حضور بالای مردم در مراسم‌های دهه نخست محرم، شکست برنامه‌های دشمن است. دشمنان ایمان و باور مردم را نشانه رفته بودند، اما مردم با ایمان و باور دینی در این مراسم‌ها شرکت کردند و پاسخ آن‌ها را دادند.

فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به افول هیمنه پوشالی آمریکا تصریح کرد: از آن همه خودنمایی و رخ‌نمایی دشمن که در چند دهه گذشته به آن می‌بالید، دیگر خبری نیست و آمریکا آن جایگاه قبلی خود را به‌عنوان مسلط‌ترین قدرت جهانی از دست داده است.

سردار سلامی با بیان اینکه در زمان پرطراوت جهاد در راه خدا قرار داریم و بسیج در این عرصه بزرگ جهاد، نقش قاطع، منحصربه‌فرد و بی‌نظیری دارد، خاطرنشان کرد: بسیج ظرف رویدادها و میدان رخدادهاست. انقلاب اسلامی به دلیل قدرت حادثه‌سازی آن زنده ماند، پیشرفت کرد، تاریخ و جغرافیا ساخت، مکتب ارائه کرد، نظام ساخت و در جهان الگو شد.

وی افزود: ما در میدان جنگ، بزرگ شده‌ایم. اگر دفاع مقدس نبود، آیا ما می‌توانستیم در مقابل دشمنانی که مجهز به همه تجهیزات و فناوری‌ها هستند، ایستادگی کنیم؟ دشمن در فتنه اخیر با تمام ثروت و قدرت خود به میدان آمده بود، اما نتیجه‌ای دریافت نکرد.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: قدرت به سخت‌افزار نیست؛ بلکه به ایمان، همت بلند، اراده پایان‌ناپذیر، ذهن جوشان و قوه تعقل معطوف است؛ لذا دشمنان به ظاهر قدرتمند در مقابل انقلاب اسلامی شکست خورده اند.

سرلشکر سلامی در ادامه گفت: آمریکا دیگر آمریکای سابق نیست؛ هزینه‌های زیادی می‌کند، اما دستاوردی ندارد و این روند هم‌اکنون موجب شده است که تعدادی از حامیان آمریکا به سمت چین، روسیه و ایران گرایش پیدا کنند.

وی افزود: سیاست آمریکا هم‌اکنون در سوریه بی‌خاصیت و قفل شده است، در عراق طرح دولت‌سازی آن‌ها شکست خورده و یک دولت انقلابی در آن‌جا سرکار آمده است. در خلیج فارس سال‌ها با ناوهای رزمی و هواپیمابر حضور داشتند، اما الان دیگر خبر از آن خبری حضور نیست و این موارد حکایت از واقعیت تهی شدن برنامه‌ها و سیاست‌های آن‌ها دارد؛ در مقابل این وضعیت در جای جای جهان شاهدیم که کشورها خواستار تعامل و همکاری با ایران شده‌اند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: رژیم صهیونیستی هم دیگر احساس اقتدار گذشته خود را ندارد و دیگر از هیاهوی عادی‌سازی روابطش با دیگر کشورهای عربی خبری نیست؛ و هر روز با معادلات امنیتی مختلف روبرو می‌شوند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه هر کسی به آمریکا تکیه کرد، فروپاشید و هر کشوری مثل یمن، عراق، لبنان و سوریه به ایران اسلامی تکیه کرد، باقی ماند، تاکید کرد: آمریکا بین دو شر قرار گرفته و هر کاری کند موجب شکست خواهد شد؛ اما ایران عزیز ما بین دو خیر قرار دارد و هر اتفاقی پیش آید، موجب پیروزی آن خواهد شد.

وی تصریح کرد: فتنه سال قبل، تلخ بود؛ اما درس‌ها و نبردهای بزرگی برای ما داشت و اگر ما می‌خواستیم چنین فتنه‌ای را با تمامی ابعادش در کتاب یا مقالاتی مطالعه کنیم، نمی‌توانستیم به آن دسترسی پیدا کنیم؛ اما در این فتنه آن را کامل و جامع دیدیم.

فرمانده کل سپاه افزود: هم‌اکنون در نقطه عزیمت جدیدی هستیم و دشمن قصد دارد در سالگرد حوادث پاییز ۱۴۰۱ بار دیگر فتنه‌انگیزی کند؛ اما با آمادگی و هوشیاری ما دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد و راهکار مقابله با آن، پیشگیری است.

سرلشکر سلامی مطالبه جهاد تبیین و روشنگری، با تلاش روزافزون برای حل مشکلات مردم و در کنار آن‌ها بودن و نجات‌گر و امدادگر مردم بودن را امری مهم توصیف کرد و بیان داشت: همه مردم می‌توانند وارد بسیج شوند و شما باید میدان‌دار رفع مشکلات مردم و کشور باشید.

وی گفت: بسیج می‌تواند مساحت کل انقلاب را پوشش دهد، اما منظور مداخله نیست، بلکه حضور و نقش‌آفرینی در میدان و خسته نشدن و گسترش قوه محرکه و متفکرانه و روحیه و کارجهادی است.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از سیاست‌های تحریم و تفرقه‌اندازی دشمنان عبور کرد و دشمن در مواضع تجزیه‌طلبانه، بی‌ثبات‌سازی داخلی، جنگ رسانه‌ای و در یک کلام در جنگ پیچیده ترکیبی و شناختی شکست خورده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.