معاون وزیر امورخارجه با بیان اینکه زمینه‌های بسیار خوبی برای صادرات کالا از ایران وجود دارد، گفت: بازارهای جدیدی برای صادرات محصولات کشور پیدا شده است.

برنامه‌ریزی ‌برای صادرات محصولات ایرانی به آفریقا/ ‌روسیه خواهان ‌مصالح ساختمانی‌ ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه صبح امروز در نشست مدیران اقتصادی استان کرمان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: توفیق بزرگی امروز نصیب من شد که به زیارت مرقد شهید سلیمانی در گلزار شهدای کرمان رفتم.

سیاست‌ دولت ‌توسعه اقتصادی است

وی با بیان اینکه در وزارت خارجه و دیپلماسی اقتصادی، سیاست‌های دولت سیزدهم توسعه اقتصادی کشور است، گفت: تولید و خلق ارز از سیاست‌های مهم دولت در این دوره است؛ توسعه صادرات و واردات و انتقال تکنولوژی و جذب سرمایه‌گذاری تولید ارز می‌کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه تثبیت و حفظ بازارهای صادراتی و ایجاد بازارهای جدید را با جدیت پیگیری می‌کنیم، افزود: اجازه ندادیم ارتباط ما با کشورهای شمالی قطع شود و صادرات و واردات از مرز شمالی وجود دارد.

تعرفه‌ها برای صادرات محصولات وحشتناک بود

وی با بیان اینکه بندر کاسپین یک ظرفیت است که انتقال کالا از این بندر در شمال به جنوب و بندرعباس در حال پیگیری است، ادامه داد: تلاش‌های زیادی شده تا مسیر صادرات کشور دوباره احیا شود.

صفری با اشاره به اینکه تعرفه‌ها برای صادرات محصولات وحشتناک بوده است، گفت: تلاش شده که تعرفه‌های حمل و نقلی جاده‌ای صفر و تعرفه‌های راه‌آهنی یکسان سازی شود.

بازارهای جدیدی برای صادرات محصولات کشور پیدا شد

وی با بیان اینکه بازارهای جدیدی برای صادرات محصولات کشور پیدا شده است، ادامه داد: محصولات جدید معرفی شده که زمینه توسعه صادرات بیشتر را فراهم کرده است.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه سفرا وظیفه هماهنگی برای توسعه صادرات محصولات را به عهده دارند، افزود: رایزن اقتصادی در سفارتخانه‌ها هستند و هماهنگی می‌کنیم که در خدمت صادرکنندگان باشند؛ باید مشکلات به ما گفته و پیشنهادات ارائه شود و وظیفه ما کار هماهنگی است که انجام می‌دهیم.

واردات محصولات ‌را توسعه دادیم

وی با بیان اینکه بسته‌بندی در صادرات محصولات بسیار اهمیت دارد که صادرکنندگان باید به آن توجه ویژه داشته باشند، گفت: استاندار کرمان کشورهای هدف صادرات محصولات استان را به ما معرفی کند و ما پیگیر کار هماهنگی می‌شویم، اما باید به بسته‌بندی توجه شود.

صفری با اشاره به اینکه در حوزه کشورهای خلیج فارس حتی عربستان زمینه کار صادرات وجود دارد و همکاری می‌کنیم، بیان کرد: در واردات محصولات به‌عنوان مثال قبلاً واردات از یک کشور خاص انجام می‌شد اما آن را توسعه دادیم و در حال حاضر واردات را از چند کشور انجام می‌دهیم که اگر یکی با مشکل روبه‌رو شد، کشور درگیر نشود.

صادرات ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلاری به آفریقا

وی با بیان اینکه ظرفیت صادرات ۲۰ تا ۳۰ میلیارد دلاری به آفریقا وجود دارد، افزود: زمینه صادرات محصولات به آفریقا را پیگیری می‌کنیم و آمادگی اعزام تیم اقتصادی به آفریقا برای ایجاد بازار وجود دارد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه روسیه بازار پنج میلیارد دلاری قطعات بوده که یک ظرفیت خوب است و صادرکنندگان می‌توانند به آن توجه داشته باشند، گفت: آسیای مرکزی ظرفیت بزرگی برای صادرات سنگ است که باید با برگزاری نمایشگاه آن را معرفی کرد.

صادرات مصالح ساختمانی به روسیه

وی با بیان اینکه بازار دو میلیارد دلاری برای صادرات مصالح ساختمانی در روسیه داریم که روس‌ها از ما خواستند، ادامه داد: امروز زمینه‌های بسیار خوبی برای صادرات کالا از ایران وجود دارد.

صفری با اشاره به اینکه در سفرهای خارجی جناب رئیس جمهور یکی از مسائل تعرفه‌های صادراتی است که پیگیری می‌شود، گفت: در این مدت تمام تلاش خود را گذاشتیم که تعرفه‌ها کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.