۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
کد خبر: 907598

معاون‌ اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت خود را مکلف به جوان‌گرایی می‌داند، دو برابر شدن حقوق اعضای دولت را کذب محض دانست و گفت: دریافتی و پرداختی در قانون بودجه مشخص است.

دو برابر شدن حقوق اعضای دولت صحت دارد؟

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایسکانیوز، محسن منصوری معاون‌ اجرایی رئیس جمهور روز دوشنبه در آستانه هفته دولت در برنامه صف اول ضمن‌ تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد شهید رجایی و شهید باهنر و با اشاره به کارنامه فعالیت دوساله دولت سیزدهم گفت: دولت در شرایط سختی کار را تحویل گرفت و در ابتدای شروع کار با ۴۸۰ همت(هزار میلیارد تومان) کسری بودجه مواجه بود ولی در پایان سال ۱۴۰۰ دولت بودجه را تراز به پایان رساند و این نه با استقراض بلکه با تولید و افزایش درآمدهای دولت کسری بودجه جبران شد.

وی ادامه داد: از دیگر دستاوردهای بزرگ دولت حل بحران شیوع ویروس کرونا بود. همچنین ۸ میلیارد دلار منابع ارزی کشور که باید صرف دارو و کالای اساسی می‌شد در همان ماههای آغاز و قبل استفرار دولت سیزدهم این‌ مقدار هزینه شده و در زمینه ذخایر کالای اساسی شرایط بحرانی بود. شرایط کالاهای اساسی در برخی استان ذخیره کمتر از ۱۲ روز را داشت و خطوط راهبردی ذخیره کالای اساسی رعایت نشده بود.

معاون‌ اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: در شهریور ۱۴۰۰ به اذعان بانک مرکزی وقت دولت سیزدهم با تورم ۶۰ درصدی مواجه بود و در اولین جلسه استقرار آیت الله رئیسی اعداد و ارقام و دغدغه‌های جالبی مطرح می‌شد که برای ثبت در تاریخ خوب است بیان شود، مثلا می‌گفتند چطور می‌خواهید حقوق را پرداخت کنید و یا سرپرست بانک مرکزی گفته بود که با تورمی بی‌سابقه و سه رقمی روبه رو خواهید شد. اما به لطف خدا بسیاری از این مسائل در دولت مدیریت شد.

منصوری با بیان اینکه در دولت لازم بود تغییر ریلی صورت گیرد، تصریح کرد: اتکای دولت به ظرفیت‌های داخل کشور است و این نگاه را گره‌گشا می‌داند.

وی با تاکید بر اینکه دولت خود را مکلف به جوان‌گرایی می‌داند گفت: میانگین سنی در دولت کاهش یافته است. این دولت برنامه محور است و قبل از سر کار آمدن برنامه خود را منتشر کرد و این برنامه در حال تکمیل است. مبارزه با فساد و شفافیت از شعارهای اساسی دولت است. برای اولین‌ بار صورت‌های مالی بیش از هزار شرکت بزرگ منتشر شد. یکی از اقدامات در مبارزه با فساد تجمیع حساب‌ها در خزانه بود.

معاون اجرایی رییس جمهور دو برابر شدن حقوق اعضای دولت را کذب محض دانست و عنوان کرد: دریافتی و پرداختی درقانون بودجه وجود دارد و مشخص است.
 

منبع: ایسکانیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.