مدیرکل دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارتخانه در حوزه اشتغال، موضوع استعدادیابی، هدایت شغلی و ارتقاء مؤلفه‌های اشتغال‌پذیری را با جدیت دنبال می‌کند.

ماموریت اصلی دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان، اشتغال‌پذیری جوانان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، مجتبی تاجیک روز گذشته (۲ شهریورماه)  در مراسم اختتامیه شبکه ملی کارآفرینی در استان زنجان، عنوان کرد: در این ارتباط دفتر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان، تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای منعقد کرده است تا آموزش‌های تخصصی در حوزه اشتغال در مناطق کم‌برخوردار زیر نظر این سازمان برگزار شود.

این مسئول با بیان اینکه ماموریت اصلی این دفتر اشتغال‌پذیری جوانان است، گفت: متاسفانه دستگاه‌های متولی امر به این موضوع، توجه چندانی ندارند.

وی اضافه کرد: این دفتر برنامه‌های خود را با سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها و تشکل‌های تخصصی این حوزه با جدیت پیگیری می‌کند.

تاجیک افرود: با شکل‌گیری تشکل‌ها و شبکه‌ها در حال طراحی فرآیند جدیدی هستیم تا ارتباط وسیع و منسجمی با شبکه‌های تخصصی برقرار شود.

این مسئول ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام گرفته تشکل‌ها و سمن‌هایی که مسئولیت و مشارکت اجتماعی را فراگرفته‌اند، مساله اختصاصی کارآفرینی و اشتغال آنها جدی‌تر پیگیری می‌شود.

تاجیک افزود: از طرفی زنجیره اشتغال و کارآفرینی متنوع و دنباله‌دار بوده و عناصر متفاوتی را در خود جای داده است بنابراین هر کدام را باید به شکل تخصصی پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه پیش از این در این وزارتخانه موضوع اشتغال، توانمندسازی حرفه‌ای، ارتقاء مؤلفه‌های کارآفرینی و اشتغال‌پذیری پیگیری می‌شد، اظهار کرد: مسئله استعدادیابی و هدایت شغلی هم به این مباحث اضافه شده است.

اجلاس شبکه ملی کارآفرینی و اشتغال‌پذیری تشکل‌های جوانان ویژه دبیران استانی طی دو روز به میزبانی استان زنجان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.