۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: 908931

نمایشگاه «سه مقدس» مجموعه آثار حجمی هنرمند مجسمه‌ساز امیر مفتون شامل ترکیب اسطوره‌های فرا واقعی در گالری شریف تهران گشایش یافت.

نمایشگاه «سه مقدس» گشایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، نمایشگاه «سه مقدس» شامل مجموعه آثار حجمی امیر مفتون هنرمند مجسمه‌ساز، عصر جمعه -سوم شهریور- با حضور جمعی از اساتید، هنرمندان، مجسمه‌سازان و علاقه‌مندان هنر حجمی در گالری شریف در تهران گشایش یافت.

آثار به نمایش گذاشته در این نمایشگاه شخصیت‌های اسـطوره‌ای هستند کـه در جهـان باورهای مـا زندگی می‌کنند. اسـطوره‌هایی از داستان‌های کهن که به نوعـی از باورهای فرهنگی و نمادیـن برگرفته شده‌اند، گویی از فاجعـه‌های جهان جان سالم به در برده‌اند و اکنون پس از عبور از فاجعــه‌ها ایستاده‌اند و بـه ما می‌نگرند.

«ره افسانه زدند»

مفتون درباره آثار نمایشگاهش می‌گوید: اینها موجوداتـی از گذشته و حتی آینده هستند که در زمان حال تجسم پیدا کرده‌اند، برخی بــه شــکل انسان/حیوان و برخی هم موجودات فراواقعی با قـدرت جادویی خلق شده‌اند، آنها کـه از حقیقا دوری گزیدند و پای در رکاب فراواقعیـت گذاشتند تـا بـه اسـطوره‌ای بدل شوند. ایــن مجــال مقـدس بـه شـکل آخرالزمانـی فرآینــدی اســت از فــرش بــه عــرش؛ «چــون حقیقت ندیدنـد ره افسانه زدند»

این هنرمند مجسمه‌ساز می‌گوید: در «سه مقدس» تلاش کرده‌ام در فرم و محتوا آثار به مخاطب بگویم این اسطوره‌ها با طنازی به جهان پیرامون خود طعنـه می‌زنند و به ما می‌گویند «مـن چندیـن نفـرم، تـو ام و آن دیگـری کـه از آن گریزانی و آن دیگری کـه دوسـت می‌داری؛ بیـرون آمـده و تقـرر یافتـه در جهـان کـه مـرا ببینـی و بشناسـی.»

امیرمفتون متولد مهر ماه ١٣۶١ در تهران مجسمه‌ساز، نقاش، تصویرگر و چاپگر است که فعالیت هنری خود را از سال۱۳۷۸ آغاز کرده است. تصویرگری بیش از ۳۰۰عنوان کتاب، حضور در نمایشگاه خارجی شارجه، سی جی کره، براتیس لاوا و دریافت جایزه بین‌المللی «زیباترین کتاب جهان لایپ‌زیک آلمان (سال۲۰۱۴ ) و حضور در بسیاری از نمایشگاه داخلی و دریافت جایزه‌های داخلی در کارنامه کاری او دیده می‌شود.

نمابشگاه «سه مقدس» تا ١٧ شهریور در گالری شریف واقع در تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ دایر است، ‌‎

این گالری روزهای شنبه تعطیل است و بازدید روزهای یکشنبه‌با قرار قبلی امکان‌پذیر است، اما علاقه‌مندان در طول هفته از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ١٢ تا ١٩ می‌توانند از نمایشگاه «سه مقدس» در این گالری بازدید کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.