۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 910282

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)گفت: سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ کشاورزان هزار میلیارد تومان خسارت دیدند، ولی تنها ۱۶۰میلیارد تومان حق بیمه گرفتند.این یعنی پرداخت حق بیمه‌ها با پرداخت خسارت‌ها تناسب ندارند.

حق بیمه‌ها متناسب با خسارت کشاورزان نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سید مصطفی سیدهاشمی در رویداد معرفی طرح‌ها و خدمات نوین بیمه کشاورزی با اشاره به اینکه بیمه هم مخالفان و هم موافقان سخت بسیاری دارد، گفت: برخی نیز به صورت میانه با ابعادی از آن موافق و با ابعادی مخالف هستند.

وی با اشاره یه اینکه بیمه می‌تواند خطرات را به حداقل برساند، تصریح کرد: بیمه کشاورزی با سایر بیمه‌ها متفاوت است، زیرا بخش کشاورزی قابل پیش‌بینی‌نیست و بر اساس اقلیم است.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام اضافه کرد:طرح جهش تولید در دیم زارها را حدود سه سال است با همکاری وزارت جهادکشاورزی آغاز کرده‌ایم و بیمه نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

وی به بیمه دیم در طرح جهش تولید در دیم زارها اشاره کرد و گفت: در سال اول اجرای  پروژه  ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت رفت که ۱۰۰ درصد آن بیمه شد. سال دوم ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش کشت دیم درآمد که ۵۴ درصد آن بیمه شد. سال سوم اجرای این طرح نیز چهار میلیارد و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زیرکشت برده شد که تنها ۴۴ درصد آن بیمه شد که از دلایل کاهش آن نرخ بیمه و نوع برخورد با مشتریان یعنی همان کشاورزان بود.

به گفته وی برای سال آینده قصد داریم پنج میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی دیم را زیر کشت ببریم که امیدوارم ۱۰۰ درصد بیمه شوند.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه  پرداخت حق بیمه ها متناسب با پرداخت  خسارت‌ها نیست، گفت: سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ کشاورزان هزار میلیارد تومان خسارت دیدند، ولی تنها ۱۶۰ میلیارد تومان حق بیمه گرفتند. ستاد اجرایی فرمان امام و وزارت جهاد امسال بنا دارند حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.