۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 910912

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: علت اصلی حوادث رانندگی در عراق خستگی و خواب‌آلودگی راننده است.

علت اصلی حوادث رانندگی در عراق

 سردار سید کمال هادیان‌فر در بازدید از مرز مهران گفت: الحمدالله در این ایام حادثه‌ای در مسیرهای منتهی به مرزها نداشتیم و فقط چند حادثه جزئی جرحی داشتیم. اما در کل موضوع جدی در جاده‌های منتهی به مرزها نداریم.

وی افزود: در جاده‌های کشور عراق شرایط خاصی وجود دارد متأسفانه خیلی قوانین راهنمایی و رانندگی اجرا نمی‌شود و خیلی علائم افقی و عمودی در جاده‌ها و خیابان‌های کشور عراق نصب نشده است همچنین خط کشی‌ها و روشنی‌ها در جاده‌ها دچار مشکل است.

سردار هادیانفر بیان داشت: ناوگانی که در داخل عراق استفاده می‌شود کفایت این حجم از زائران را ندارد و بعضاً از رانندگان عراقی به جهت اینکه درآمد بیشتری کسب کنند تعداد سفرهای رفت و برگشتی را بیش از ظرفیت مجاز انجام می‌دهند؛ که همین امر موجب خستگی و خواب آلودگی و در نهایت حادثه می‌شود.

وی افزود: توصیه ما به زائرین این است که حتماً وقتی داخل خودروهای عراقی ون یا اتوبوس‌ها سواری شوند هوشیار باشند چه در حالی رفت و چه در مسیر برگشت به کشور حواسشان باشد.

هادیانفر در پایان گفت: در پی رصد این حوادث اخیر در کشور عراق که اتفاق افتاده بود غالب علت حوادث خستگی و خواب‌آلودگی راننده بوده که منجر به واژگونی خودرو شده بود.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.