معاون مرکز روسی آشتی در سوریه ضمن اشاره به پروازهای خطرناک ائتلاف آمریکایی در این کشور، گفت که نظامیان روس در استان‌های حلب، الرقه و الحسکه به گشت‌زنی پرداختند.

مقام روس: پهپادهای آمریکا ۱۰ بار حریم هوایی سوریه را نقض کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مرکز روسی برای آشتی طرف‌های متخاصم در لاذقیه شامگاه شنبه از نقض حریم هوایی سوریه توسط هواپیماهای جنگی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا خبر داد.

«وادیم کولیت» معاون فرمانده این مرکز طی نشست خبری گفت که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، نیروی هوایی ائتلاف آمریکایی با انجام پروازهای پهپادی هماهنگ‌نشده، ۱۰ مرتبه پروتکل‌های جلوگیری از درگیری در آسمان سوریه را نقض کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کولیت در این‌باره توضیح داد: «ائتلاف موسوم به ضد تروریسم به رهبری آمریکا همچنان به ایجاد موقعیت‌های خطرناک در آسمان سوریه ادامه می‌دهد و پروازهایی را برخلاف پروتکل‌های رفع منازعه و در راستای نقض حریم هوایی سوریه انجام می‌دهد».

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت که اقدامات در جمهوری عربی سوریه با هدف حل مسالمت‌آمیز درگیری و ارائه کمک‌های همه‌جانبه به شهروندان سوری در بازگرداندن زندگی صلح‌آمیز ادامه دارد.

این مقام روس همچنین خبر داد که نظامیان روسی روز شنبه در استان‌های حلب، الرقه و الحسکه به گشت‌زنی پرداختند.

طبق این گزارش، کولیت گفت که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، باقیمانده‌های گروه تروریستی جبهه‌النصره، ۲ مرتبه مواضع نیروهای دولتی سوریه در استان‌های ادلب و لاذقیه را گلوله‌باران کردند.

پیش از این نیز معاون مرکز آشتی روسی در سوریه خبر داده بود که سه پایگاه گروه تروریستی جبهه‌النصره در عملیات نیروی هوافضای روسیه نابود شدند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.