مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: در تماس امروز، درباره حمایت بروکسل به «محمد بازوم» اطمینان دادم.

بورل: درباره حمایت اتحادیه‌اروپا به «محمد بازوم» اطمینان دادم

به گزارش قدس انلاین به نقل از الجزیره، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: من امروز با «محمد بازوم» رئیس جمهور (مخلوع) نیجر صحبت کردم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص ادامه داد: من به «محمد بازوم» درباره حمایت اتحادیه اروپا و تمایل ما برای دیدن پیشرفت در تلاش های «اکواس» در بازگرداندن نظم و قانون اساسی در نیجر اطمینان دادم.

این در حالیست که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیشتر در مصاحبه با شبکه CNN اعلام کرده بود که وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا کودتا در نیجر را به شدت محکوم کرده و خواستار آزادی «محمد بازوم» رئیس‌جمهور مخلوع نیجر شده اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه تلویزیونی خود گفته بود: با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره اعمال تحریم‌ها علیه حکومت نظامی در نیجر بحث کردیم و مراقب هستیم که این تحریم‌ها بر شهروندان نیجر تأثیر نگذارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه این اتحادیه اجازه نمی‌دهد حکومت کودتاچیان در نیجر ادامه داشته باشد، گفت: می‌خواهیم بدانیم گروه اِکواس چه خواهد کرد.

گفتنی است پس از آنکه، نظامیان گارد ریاست جمهوری نیجر ابتدای مرداد ماه قدرت در نیجر را به دست گرفتند و رئیس جمهور آن را از قدرت خلع کردند، جامعه اقتصادی غرب آفریقا (اکواس) تهدید به حمله نظامی برای بازگرداندن دولت خلع شده کرد و این اظهارات و موضع گیری مورد حمایت اروپا و فرانسه قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.