مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در اصفهان گفت: از ابتدای ماه محرم امسال تاکنون و در قالب پویش "هر هیات، آزادی یک زندانی غیرعمد"» ، تاکنون ۱۰۱ زندانی جرایم غیرعمد در این منطقه از بند آزاد شده‌اند.

۱۰۱ زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان آزاد شدند

به گزارش قدس آنلاین،  اسدالله گرجی‌زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از ۲۸ تیر تا هفته آخر ماه صفر به همت خیران اصفهانی سه زندانی زن بدهکار مالی و ۹۸ محکوم مرد گرفتار بابت ارتکاب جرایم غیرعمد از زندان آزاد شدند.

وی اظهار داشت: مجموع بدهی زندانیان غیربزهکاری که به برکت طرح مردمی "هر هیات حسینی، آزادی یک زندانی جرایم غیرعمد" شرایط آزادی آن‌ها فراهم شد، یک‌هزار و ۴۰۵ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال بود.

به گفته وی، حدود یک‌سوم دیون مورد مطالبه و به بیان دقیق‌تر مبلغی بالغ بر ۳۶۳ میلیارد و ۴۸ میلیون ریال با هدف تسریع در روند آزادی بدهکاران تحت پوشش ستاد دیه از جانب اولیای ‌دم و طلبکاران بخشیده شد.

مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند در اصفهان، همچنین در باره آخرین وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد در استان گفت: با وجود تلاش‌های صورت گرفته در کاهش جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد و حمایت‌های مسوولان قضائی، هم‌اکنون ۸۹۲ زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از حوادث کارگاهی و سوانح رانندگی در اصفهان مشغول تحمل حبس هستند.

وی اظهار امیدواری کرد که با حمایت بیشتر اشخاص حقیقی و حقوقی این تعداد با توجه به مقوله پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها در نیمه دوم سال‌ تا حد ممکن کاهش یابد.

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان از رمضان سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد.

زندانیان جرایم غیرعمد شامل محکومان به پرداخت دیه ناشی از تصادف و حوادث کارگاهی، مهریه و نفقه و بدهی‌مالی هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.