معاون وزیر صمت گفت: امیدواریم تولید مواد معدنی کشور در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

تولید مواد معدنی در سال جاری افزایش می‌یابد

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا موثقی‌نیا روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان، با بیان این‌که افزایش تولید مواد معدنی در بخش‌های مختلف رویکرد مهم وزارت صمت و «ایمیدرو» در سال جاری است، اظهار کرد: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سال جاری به‌عنوان مهار تورم و رشد تولید، محور اصلی فعالیت‌های وزارت صمت و سازمان ایمیدرو است.

معاون وزیر صمت با اشاره به ظرفیت‌های معدنی کشور، ادامه داد: با کاهش مشکلات موجود و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در جهت رشد قابل توجه تولید مواد معدنی تلاش می‌شود و امیدواریم تولید مواد معدنی کشور در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی رشد قابل توجه فعالیت‌های معدنی در منطقه سنگان خواف خراسان رضوی را یادآور شد و افزود: با وجود برخی مشکلات واحدهای معدنی نظیر قطعی برق و محدودیت‌های احتمالی ناشی از تأمین گاز در زمستان امسال، سعی می‌شود با بهره‌برداری اصولی از پتانسیل‌های موجود، رشد تولید مواد معدنی کشور محقق شود.

موثقی‌نیا در خصوص کندی در روند اجرای طرح دوبانده‌سازی محور سنگان خواف به تربت حیدریه، گفت: این طرح طی سنوات قبل بر اساس تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان ایمیدرو به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه شهرسازی آغاز شد و سرمایه‌گذاران صنایع معدنی به تعهدات خود به خوبی عمل کردند ولی وزارت راه نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

معاون وزیر صمت اضافه کرد: در جلسه اخیر مقرر شد با وزارت راه و شهرسازی مکاتبات لازم انجام شود تا با استفاده از منابع این وزارتخانه و سرمایه‌گذاران روند اجرای طرح فوق سرعت یابد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.