مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: امسال قرار است ۹ هزار معلم جدید به کادر آموزشی استان خراسان رضوی اضافه شوند.

۹ هزار معلم جدید به کادر آموزشی خراسان رضوی اضافه می‌شوند

به گزارش قدس خراسان، سید امیرشوشتری روز چهارشنبه در نشستی خبری در آستانه سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تاکنون ۹۶ درصد این دانش‌آموزان برای سال جدید ثبت نام کرده‌اند که نیمی از آنان را مشهدی‌ها تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: استخدامی که برگزار شده، تاکنون ۱۰ هزار نفر از مرحله مصاحبه عبور کرده‌اند و ۱۵ هزار نفر هم در حال انجام مصاحبه برای اخذ عنوان دبیری هستند و هم اکنون بیش از ۶۰ مدرسه به عنوان کانون‌های مصاحبه و ارزیابی و گزینش تعیین شده‌اند.

وی گفت: با جذب این تعداد، باز هم مشکل کمبود نیروی معلم در استان حل نخواهد شد و ناچاریم برخی از نیروهای مورد نیازمان را از طریق جذب نیروهای مکمل، بازنشستگان، خرید خدمت و حق‌التدریس تامین کنیم.

شوشتری با اشاره به برگزاری پروژه مهر به مناسب بازگشایی مدارس افزود: بر این اساس ۲۸ شهریور جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها، ۲۹ شهریور جشن جوانه‌ها و ۳۰ شهریور آیین تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: روز نخست مهر نیز با شعار «مهر مهدوی، تجلی عشق و ایثار» زنگ آغاز به کار مدارس نواخته خواهد شد.

خراسان رضوی رتبه نخست کشور از نظر تعداد مدارس نوساز را در اختیار دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۳۵ پروژه آموزشی با هزار و ۱۰۰ کلاس درس و زیربنایی معادل ۱۱۱ هزار و ۵۳۷ متر مربع زیر بنا وارد چرخه آموزش و پرورش استان می‌شود که از این حیث رتبه اول کشور را داریم.

جاسم حسین‌پور افزود: همچنین در این راستا ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات کلاسی و هنرستانی تهیه و در بین مدارس و هنرستان‌های استان توزیع شده است.

وی از ایزوگام ۵۵۰ هزار متر مربع سقف‌های مدارس استان، ۲۵۰ هزار متر مربع آسفالت محوطه‌های استان و ساخت هزار چشمه سرویس بهداشتی ویژه نقاط دور دست و محروم استان به عنوان دیگر اقدامات انجام شده یاد کرد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان رضوی با بیان این که سیستم گرمایشی ۲ هزار کلاس درس استانداردسازی شده است گفت: تمامی کلاس‌های کانکسی بالای ۱۰ نفر جمعیت دانش آموز جمع‌آوری شده است.

حسین‌پور افزود: علاوه بر این در همکاری با بنیاد علوی تعداد ۱۲ مدرسه با ۱۵۰ کلاس درس و ۹ هزار و ۲۵۰ متر مربع زیربنا در حال ساخت است که برخی از این تعداد تا مهر ماه تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

دانش آموختگی هزار و ۶۶۵ معلم جدید

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این دانشگاه هم اکنون در قالب 2 پردیس دانشجویی دارنده هشت هزارو ۶۶۶ دانشجوی جدید است .

محمدرضا دیمه‌کار افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید تعداد هزار و ۶۶۵ دانشجو معلم از این دانشگاه فارغ التحصیل و وارد عرصه تعلیم و تربیت استان می‌شوند.

وی ادامه داد: این دانشگاه در قالب ۱۷ رشته آموزشی اقدام به ترتیب معلم می‌کند و تربیت معلم در قالب‌های مد نظر و مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در دستور کار دارد.

اکران عمومی نخستین پویانمایی تولید کانون در خراسان رضوی

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز گفت: این کانون دارای ۳۷ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار ، ۲ مرکز پستی و یک مرکز مکاتبه‌ای و تنها استان مجهز کشور به کتابخانه سیار است.

ابراهیم زره‌ساز با بیان اینکه سال گذشته طرح کانون مدرسه با موفقیت در اکثر نقاط استان اجرا شد، بیان کرد: در این کانون ۶۷ فعالیت فرهنگی و هنری انجام شده است که آثار موثر و مثبت فراوانی را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه انیمیشن (پویانمایی)سینمایی "بچه زرنگ" به عنوان اثرتولیدی این کانون از مهر ماه امسال اکران عمومی کشوری خواهد داشت، افزود: همچنین از ۱۵ تا ۲۲ مهر ماه که به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری شده است، برنامه های مختلف ویژه جامعه هدف کانون طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.