۲۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 915056

معاون بیمه و خدمات سازمان بیمه سلامت ایران، به تشریح بسته خدمتی بیمه سلامت برای زوجین نابارور پرداخت.

جزئیات خدمات بیمه سلامت برای زوجین نابارور

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، مهدی رضایی افزود: هم اکنون ۵۷ هزار و ۳۵۶ زوج نابارور در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت نشاندار شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت نیز به ۲۰۲ مرکز خدمات ناباروری افزایش یافته که شامل مراکز دولتی و غیر دولتی می‌شود.

رضایی افزود: در این مراکز بسته‌های خدمتی شامل ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی، ۵۶ کد خدمت آزمایشگاهی، ۷ خدمت تصویربرداری پزشکی و ۲۰ خدمت جراحی تحت حمایت بیمه سلامت در این مراکز ارائه می‌شود.

رضایی گفت: ۴ خدمت فوق تخصصی ناباروری هم با پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ای ارائه می‌شود تا بخشی از پرداخت‌های زوج‌های نابارور کاهش یافته باشد و امسال ۳۰۴ میلیارد تومان در پوشش خدمات درمان ناباروری هزینه کرده ایم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا در مراکز ناباروری هنوز هزینه‌ها بالا است، گفت: بسته به نوع مالکیت ما تعرفه‌های مراکز را با پوشش بیمه‌ای ارائه می‌کنیم در مراکز دولتی با تعرفه دولتی و در مراکز عمومی و خیریه و خصوصی بر مبنای تعرفه‌های عمومی تحت پوشش قرار می‌دهیم، اما ممکن است برخی مراکز عمومی بخواهند با تعرفه‌ای بیش از تعرفه مصوب هزینه را اخذ کنند که این هزینه مازاد به مردم تحمیل می‌شود و باید در این مراکز اگر با تعرفه‌های مصوب مشکل دارند آن را از مجاری قانونی دنبال کنند تا هزینه مازاد به بیماران تحمیل نشود.

پایان پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.