مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: اعتبارات فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی بیش از ۹۰۰ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹۰۰ درصدی اعتبارات فرهنگی شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، محمد حسین‌زاده در حاشیه اختتامیه بیست و یکمین سوگواره تغزیه شور شیدایی کاشمر خاطرنشان کرد: بر اساس نوع نگاه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم، اعتباراتی برای کمک به فعالان و مؤسسات فرهنگی سراسر کشور اختصاص داده شده است.

وی در همین خصوص بیان کرد: با تدابیری که در خراسان رضوی اتخاذ شد، اتفاق بی‌نظیری در سال گذشته شکل گرفت و تمامی شهرستان‌ها از بودجه نسبتاً مناسبی برخوردار شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این بودجه برای فعالیت‌های فرهنگی همانند نمایشگاه‌های قرآن، کتاب، پخش فیلم‌های سینمایی و ... اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: هرچند این میزان بودجه برای ما رضایت‌بخش نیست و باید بسیار بیشتر از این باشد اما در مقایسه با گذشته رشد حدود ۹۰۰ درصدی داشته است.

حسین‌زاده با بیان اینکه امیدواریم با کمک نمایندگان مجلس و دولت محترم هر ساله این حمایت‌ها افزایش یابد، تأکید کرد: کار فرهنگی باید به صورت گروهی انجام شود و مدیران دستگاه‌های فرهنگی تلاش خود را مضاعف نمایند.

وی با اشاره به اینکه در کارهای فرهنگی باید از خرد جمعی استفاده شود، اظهار کرد: با توجه به توان و پتانسیل‌های مردم، حمایت از فعالیت‌های مردمی را در اولویت قرار دادیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آن‌هایی که به صورت جمعی و تشکلی اقدام به فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار در حوزه هنر و فرهنگ دینی و آئینی انقلاب اسلامی در استان داشتند مورد حمایت قرار گرفتند. 

وی در ادامه با تقدیر از برگزار کنندگان سوگواره تغزیه شورشیدایی گفت: از روز وقوع عاشورا تا به امروز چنین جمعیت و همایش و مجد و عظمتی شیعه نداشته و این از برکت سیدالشهدا(ع) است که در روز اربعین بیش از ۲۲ میلیون نفر در شهرهای مختلف به خصوص در مسیر نجف به کربلا راهپیمایی کردند.

حسین‌زاده با بیان اینکه هر ساله بر تعداد این افراد افزوده می‌شود، عنوان کرد: با اینکه در طول تاریخ بسیاری تلاش کردند تا حرم سیدالشهدا را تخریب کنند و یا جلوی این مسیر را بگیرند ولی هرسالی که گذشت این نور پرفروغ‌تر و این عشق سوزان‌تر شد.

وی افزود: هنر تعزیه یکی از این تشعشات خورشید است که هنرمندان عشق و علاقه خود را به اهل‌بیت و سیدالشهدا این‌گونه نشان می‌دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هرچند دشمنان فکر می‌کنند با جنگ‌های مختلف ترکیبی، روانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، تحریم و ترور می‌توانند این ملت را تسلیم کنند اما تاریخ نشان داده ملتی که حول و زیر خیمه سیدالشهدا و پای دستگاه حسینی بوده تسلیم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تمام حرف سیدالشهدا هیهات من الذله و ایستادگی در برابر ظلم بوده است، افزود: هنر تعزیه دل‌ها را می‌لرزاند و اراده‌ها را در برابر دشمنان اهل‌بیت(ع) قوی‌تر می‌کند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه اگر گفتیم" انی سلم لمن سالکم و حرب لمن حاربکم"  سیاسی‌ترین حرف را در دل هیئت‌ها و روضه‌ها می‌زنیم، گفت: این عبارت که بارها در زیارت عاشورا، زیارت جامع کبیره و زیارت‌های مختلف اهل‌بیت(ع) تکرار می‌شود، یعنی اینکه دین ما دین سکولاری نیست و نسبت به اطرافمان و دشمنان اهل‌بیت(ع) بی‌تفاوت نیستیم.

وی افزود: هنر واقعی هنری است که تکیه به دین واقعی و دین رسول خاتم بزند، اگر در غرب قرآن آتش می‌زنند از سر استیصال است چون هر روز که می‌گذرد نور قرآن و اهل‌بیت(ع) بیشتر می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: غرب بیشتر از قبل به هراس افتاده و بی شتر در حال دست و پا زدن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.