۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
کد خبر: 916082

مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معتقدند کیومرث هاشمی برنامه لازم برای اداره این ورزاتخانه در حوزه‌های مختلف را ندارد.

مخالفان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان چه گفتند؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی، بررسی صلاحیت کیومرث هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در دستور کار قرار گرفت و مخالفان هاشمی در صحن مجلس نظرات خود را در این باره بیان کردند.

گودرزوند چگینی: وزیری می‌خواهیم که‌ رنگی نباشد

مهرداد گودرزوند چگینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: اگر این وزارتخانه به درستی هدایت شود و برنامه لازم را داشته باشد، امکان حل مشکلات ورزش کشور و ایجاد اعتماد در بین جوانان را خواهد داشت و فهم ورزش و جوانان نقش مهمی در اداره کشور ایفا خواهد کرد.

نایب رئیس اول کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تاکید کرد: متاسفانه این رویکرد و برنامه ها هیچکدام در برنامه‌های آقای هاشمی دیده نمی‌شود و راهکارهای حل این مشکلات وجود ندارد.

وی افزود: آقای هاشمی در مدت ۳۰ سالی که در ورزش و مناصب مهم و کلیدی کشور بودند، چه عملکردی از خود نشان دادند؟ امروز بسیاری از ورزشکاران ملی که مهاجرت می‌کنند، از بی توجهی های وزارت ورزش و جوانان و سازمان تربیت بدنی رنج می برند. چرا که به جایگاه واقعی آنها در ورزش توجه نشده است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای هاشمی شخصی متین و موقر است؛ ولی خروجی ایشان در ورزش و جوانان خوب نیست. از طرفی کمیسیون فرهنگی اعلام کرد؛ قرار است وزیر پیشنهادی ورزش به تعهدات خود عمل کند، اما اگر به تعهدات خود عمل نکرد آیا زمانی برای استیضاح وجود دارد!

این نماینده مجلس تاکید کرد: آیا در ورزش و جوانان نیرو جوان و خوشفکر وجود ندارد که به نیروی ۳۰ سال گذشته برمی‌گردیم. همچنین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان درباره روش‌های حمایت از جوانان و ورزشکاران ملی و جلوگیری از مهاجرت ورزشکاران برنامه ای را اعلام نکردند و سیاست‌های کلی در برنامه های ایشان دیده نمی‌شود و اگر برنامه هم باشد بسیار ضعیف است.

گودرزوند چگینی با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان نباید طرفدار استقلال و پرسپولیس باشد، وزیری می‌خواهیم که‌ رنگی نباشد، عنوان کرد: اگر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نگاه سیاسی به ورزش داشته باشد، نمی‌تواند برنامه‌های لازم را به درستی ایفا کند.

وی وزارت ورزش و جوانان را کلیدی ترین وزارتخانه عنوان کرد و گفت: بیشتر ورزشکاران معتقدند که وزارت ورزش و جوانان نتوانستنه پرچم ملی کشور را حفظ کند و بی برنامه بودن این وزارتخانه سبب شده که بیشتر ورزشکاران کشور نتوانند به مدالی که لایق آن هستند دست یابند.

نماینده مردم رودبار با بیان اینکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان نگاه و برنامه درستی به بخش خصوصی کشور ندارد، یادآور شد: بیشتر ورزشکارانی که به دیگر کشورها پناهنده می‌شوند، این نگاه را دارند که وزارت ورزش و جوانان نتوانسته سرمایه‌های کشور را حفظ کند. دلیل آن این است که در حوزه ورزش و جوانان فعال نبودیم.

ورناصری : وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در واگذاری ها به بخش خصوصی برنامه ندارد

علیرضا ورناصری قندعلی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان باید اعلام کند در خصوص نظام سلامت اداری ورزش و شفافیت باشگاه‌های ورزش کشور، چه فرصتی را برای همگان ایجاد کرده است. آیا باید همچنان شاهد تعارض منافع باشیم. همچنین در برنامه‌های هاشمی، واگذاری بخشی از ورزش به نهادهای خصوصی یا دانش بنیان ها مشخص نیست.

وی افزود: برای دولت الکترونیک در ورزش و بها دادن به زنان و دختران در ورزش چه برنامه‌ای دارید؟ از طرفی برنامه شما برای اجرای سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان و تقویت دیپلماسی ورزش کشور چیست؟

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس یادآور شد: برای موضوع استعدادیابی ورزش کشور قرار است در زمان مسئولیت شما در ورزش کشور چه برنامه‌ای پیاده سازی شود. همچنین برای توسعه ورزش مدارس، ورزش عشایر و روستاها چه برنامه‌ای دارید؟

موسوی : ضرورت ایجاد فدراسیون برای حمایت از حوزه ورزش مناطق محروم و کم برخوردار

سیدعلی موسوی  در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه های وی در ابتدا در تذکری به وزیر نیرو، گفت: به آقای اتابک جعفری رئیس آبفای ایران بفرمایید در دفتر ایشان به نمایندگان محترم توهین می شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینجا جا دارد درود بر ملت بزرگ ایران بفرستم که تو دهنی محکمی به رهبران فراخوان اغتشاش و شورش زدند و درود و سلام بر دانش آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان نجیب ایران اسلامی باد.

وی افزود: اما اینجا خطابم به مستکبران جهان به ویژه آمریکای جهان خوار آن جمله مشهور و تحقیرآمیز بانوی بزرگ ایرانی است که فرمود عمر درختان دانشگاه من بیشتر از عمر آمریکا است که این دلنشین ترین جمله برای خانواده‌های ایرانی است.

موسوی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: جناب آقای کیومرث هاشمی از مدیران با تجربه ورزش کشور است که در مسئولیت‌های مختلف کارنامه قابل توجهی دارد، ایشان با مشکلات، کمبودها و چالش‌های حوزه ورزش آشنایی خوبی دارد و سال ها کار و فعالیت در بخش‌های مختلف از او مدیری توانمند در عرصه ورزش ساخته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ایشان علیرغم ویژگی‌های قابل توجه در عرصه مدیریت ورزشی اما در سایر حوزه‌های جوانان کار نکرده و با مطالعه برنامه‌های پیشنهادی نیز کاملا مشخص است که در این قسمت که از بخش‌های بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه در مباحث ازدواج، نشاط اجتماعی، اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی و ... است برنامه امیدبخشی ارائه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در توزیع منابع و اعتبارات در شاخص‌های مختلف شفافیت وجود ندارد به ویژه نسبت به مناطق محروم و روستاها کم توجهی شده است و راهکارهای توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در برنامه پیشنهادی آقای مهندس هاشمی مشاهده نمی‌شود اما ما انتظار داریم جنابعالی برنامه و اولویت کاری مشخص خودتان را در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی مناطق محروم و کم برخوردار و روستاها را اعلام کنید.

موسوی یادآور شد: اکنون در سایه مدیریت لیبرالی عده‌ای در عرصه ورزش، ورزش کردن برای عموم مردم به ویژه افراد با دهک‌های درآمدی پایین گران قیمت شده و خارج از توان و سبد خانوار بخش قابل توجهی از مردم است لذا لازم است نسبت به تعرفه‌های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار تجدیدنظر اساسی صورت گیرد و رویکرد صرف اقتصادی و درآمدزایی نسبت به سالن‌ها و اماکن ورزشی اصلاح گردد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات ورزشی در مناطق و بخش های مختلف کشور وجود دارد اما با شیب های پیمان سپاری و قراردادهای کذایی ساکنان مناطق و محلات که در اصل این امکانات برای آن‌ها ایجاد شده است از ورزش محروم کرده‌اید.  

وی افزود: در مورد نرخ ارائه خدمات ورزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها چه برنامه ای دارید؟ انتظار داریم علاوه بر توزیع عادلانه امکانات و منابع در حوزه استعدادیابی حرفه ای و ورزش‌های قهرمانی نیز نگاه‌های عادلانه ای وجود داشته باشد.

موسوی عنوان کرد: پیشنهاد می‌کنم به منظور تشویق جوانان و نوجوانان مناطق محروم، قهرمانان ورزشی را در قالب سرباز امنیه یا مشوق های مادی و معنوی در مقاطع مختلف به مناطق محروم و کم برخوردار روستاها اعزام کنید تا نسبت به شناسایی استعدادها و احصاء مشکلات، کمبودها اقدام موثری انجام گیرد.

رئیس کمیسیون مشترک خدمت و محرومیت‌زدایی مجلس گفت: اما پیشنهاد دیگرم این است که اگر امکان دارد یک فدراسیونی در قالب مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد شود تا بتواند امکانات را به صورت عادلانه در بین ورزشکاران و جوانان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار ارائه دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.