فرمانده انتظامی شهرستان قدس از شناسایی و دستگیری عاملان کلاهبرداری ۳ میلیارد و چهارصد میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

دستگیری کلاهبرداران حساب‌های بانکی در شهر قدس

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ شاهپور فلاحی فرمانده انتظامی شهرستان قدس اظهار کرد: در پی طرح شکایت احدی از شهروندان در خصوص برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی به مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: مأموران پلیس فتا با اقدامات فنی و بررسی تراکنش‌های بانکی یکی از متهمین را شناسائی و با اخذ دستور نیابت قضائی، وی را در شهر تهران دستگیر و به مقر پلیس فتا دلالت دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم پس از حضور در پلیس فتا، پس از مواجه با مستندات و ادله دیجیتال غیرقابل انکار جمع‌آوری شده، لب به اعتراف گشود و بیان داشت که چندی پیش به منظور تامین مخارج خود، در فضای مجازی با فردی به جهت همکاری و بازاریابی آشنا شدم و ایشان نیز با دادن وعده‌های فریبنده و پرداخت مبالغی اعتماد بنده را جلب کرده و پس از مدتی با این بهانه که به دلیل انجام تراکنش‌های زیاد، نیاز به دسترسی به حساب‌های بانکی بنده وجود دارد من را اغفال نموده و رمز اینترنت بانک بنده را در اختیار گرفت.

سرهنگ فلاحی افزود: مأموران پلیس فتا با استفاده از شگردهای پلیسی موفق به شناسائی و دستگیری متهم اصلی شدند و در یک عملیات غافلگیرانه وی دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه این متهم که دارای سوابق متعدد کیفری در پرونده داشته است، بیان کرد: این متهم پس از شناسائی طعمه‌ها و نهایتا اجاره نمودن کارت بانکی اشخاص، وجوه کلاهبرداری را به کارت‌های اجاره‌ای انتقال داده و سپس برای فرار از چنگال قانون، از صاحبان کارت درخواست می‌نمود که خریدهای وی را نیز انجام دهند که از این طریق تاکنون مبلغی بیش از ۳ میلیارد و چهارصد میلیون ریال از ۱۱ نفر کلاهبرداری نموده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس در پایان با اشاره به اینکه با هدایت سرشبکه این باند تاکنون ۳ نفر از اعضای این باند شناسائی و توسط پلیس فتای شهرستان قدس دستگیر شده‌اند، خطاب به شهروندان توصیه نمود: کارت بانکی به عنوان سند هویتی و مختص هر فرد بوده و به هیچ عنوان نباید در اختیار دیگری قرار گیرد و شهروندان محترم در مواجهه با افرادی که قصد اجاره کارت و یا خرید آن را دارند، ضمن امتناع از این حرکت غیرقانونی مراتب را نیز سریعا به پلیس گزارش دهند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.