رئیس سابق نیروی فضایی آمریکا هشدار داد احتمال همکاری میان کره شمالی و روسیه می تواند ظرفیت های فضایی پیونگ یانگ را افزایش دهد.

رئیس سابق نیروی فضایی آمریکا درباره همکاری پیونگ یانگ و مسکو هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، جان ریموند ژنرال سابق و رئیس عملیات نیروی فضایی آمریکا در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری یونهاپ در سئول گفت کیم جونگ اون رئیس کره شمالی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری در حالی در مرکز فضایی وستوچینی در روسیه اجلاسی برگزار کردند که پوتین به رسانه های روسی گفت به ساختن ماهواره ها از سوی پیونگ یانگ که به دنبال پیشرفت ظرفیت های فضایی اش است کمک خواهد کرد.

قرار است ماه آینده یک ماهواره جاسوسی نظامی پس دو بار تلاش و شکست در پرتاب ماهواره های سال جاری کره شمالی به فضا فرستاده شود.

ژنرال سابق آمریکایی افزود: «همکاری کره شمالی با روسیه می تواند به شکل بالقوه پیونگ یانگ را قادر به افزایش ظرفیت ها در قلمرو فضایی کند. »

براساس داده های رسانه دولتی کره شمالی پرتاب ماهواره اکتشافی مالیگیونگ-۱ در ماه مه و ماه اوت به دلیل مشکلات فنی ناموفق بود.

وعده کمک از سوی روسیه گمانه زنی ها درباره پیشرفت پیونگ یانگ در این زمینه را افزایش می دهد.

باوجود این ژنرال بازنشسته جان ریموند که ریاست نیروی فضایی آمریکا را از سال ۲۰۱۹ تا سال گذشته به عهده داشت و در ژانویه سال جاری میلادی پس از ۳۸ سال خدمت در ارتش آمریکا بازنشسته شد خاطرنشان کرد تاکنون درباره ماهواره های کره شمالی نگرانی زیادی نداشته است. اما وی درباره ادامه پرتاب های موشک های بالستیک کره شمالی ابراز نگرانی کرد و به نقش نیروی فضایی آمریکا در واکنش به چنین تهدیدهایی اشاره کرد.

در ماه ژوئیه ارتش کره جنوبی پس از آنالیز کردن بقایا و لاشه ماهواره کره شمالی در دریای زرد اعلام کرد ماهواره های جاسوسی کره شمالی کاربرد نظامی ندارند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.