وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت روز جهانی بهداشت محیط، تمرکز بر اقدامات بهداشت محیط را عاملی موثر بر جلوگیری از تحمیل هزینه‌های سنگین ناشی از بار بیماری‌های محیطی بر نظام سلامت، عنوان کرد.

بهداشت محیط مؤثر در جلوگیری از تحمیل هزینه‌های ناشی از بار بیماری‌ها

در متن پیام دکتر بهرام عین‌اللهی آمده است:« 4 مهرماه روز جهانی بهداشت محیط با عنوان"آمادگی برای محافظت از سلامت مردم در هر مکان و هر روز" نامگذاری شده است. شعار امسال نشان دهنده اهمیت و تاثیر رشته مهندسی بهداشت محیط در سلامت و بهداشت عمومی است. جهان امروز با مشکلات متعددی از جمله تغییرات اقلیمی ، کمبود آب سالم، تولید پسماند به خصوص ضایعات پلاستیکی و تأمین غذای سالم روبروست.

تمرکز بر اقدامات بهداشت محیطی می‌تواند علاوه بر تأمین سلامت به عنوان یک حق عمومی، از تحمیل هزینه‌های گزاف و سنگین ناشی از بار بیماری‌های محیطی بر نظام سلامت جلوگیری کند.

امید است با همت والا و خردمندانه جامعه سلامت، دیگر دستگاه‌ها، کنشگران و صاحبنظران عرصه سلامت شاهد رشد شاخص‌های پراهمیت بهداشت محیط باشیم و با تمرکز بر تقویت همکاری‌های بین بخشی برای ارتقای سلامت عمومی، برنامه‌های مدون و پیش بینی شده در حوزه سلامت بهداشت محیط را به طور حداکثری تحقق بخشیم.»

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.