صبح امروز معاون رئیس جمهور و سازمان برنامه و بودجه ی کشور با حجت الاسلام نوری امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد.

ضرورت افزایش صنایع تبدیلی در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این دیدار بر ضرورت افزایش صنایع تبدیلی در استان تاکید کرد.

حجت الاسلام نوری ضمن تبریک هفته وحدت اظهار داشت: ظرفیت های استان به حدی است که می توان به توسعه دست یافت.

وی در ادامه به آرامش بازار، توفیق های کشور در عرصه های بین المللی در این دولت اشاره کرد و افزود: در این استان همدلی مناسبی وجود دارد و این شرایط را برای پیشرفت مهیا کرده است.

وی همچنین در خصوص نبود پرواز در استان نیز گفت: متاسفانه به دلیل عدم وجود پرواز های مستقیم مدیران و مسئولان کشوری مجبور هستند از خراسان رضوی به این استان سفر کنند.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری شاهد نرخ رشد ۷.۸درصدی در کشور بودیم که این رشد اقتصادی بی سابقه بوده است.

داوود منظور، حفظ و افزایش این رشد اقتصادی تا پایان سال ۱۴۰۳ را از اولویت های سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد و گفت: با تلاش همه جانبه استانداران و مردم این امر محقق خواهد شد.

وی به حوزه بهره وری منابع آب و سوخت اشاره کرد و اضافه کرد: با سیاستگذاری می توان مصرف سوخت در کشور را به نصف رساند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر آب در کشور مصرف می شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد از آن قابل صرفه جویی است و همچنین سالانه ۲۵۰ میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کنیم که این میزان مصرف با سیاستگذاری های هدفمند در حوزه صنعت و خانگی قابل صرفه جویی است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.