استاندار کرمانشاه در خصوص برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در کرمانشاه، گفت: در این همایش در راستای الگوسازی؛ باید حداکثر معرفی را از استعدادهای درونی جامعه روستایی و عشایری داشته باشیم.

همایش ملی روز روستا و عشایر در کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس ، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز در جلسه اقتصاد عشایر و روستاییان که در راستای هماهنگی لازم برای برگزاری آیین بزرگداشت روز روستا و عشایر برگزار شد، اظهار کرد: باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: استان نیاز به شادابی، نشاط و تحرک مفید دارد و یکی از نکاتی که برای ایجاد نشاط و تحرک مفید استفاده می‌شود توجه به جامعه روستایی و عشایری در قالب چنین جشن‌هایی است.

وی در خصوص برگزاری همایش روز ملی روستا و عشایر در کرمانشاه، گفت: با هماهنگی سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و دست‌اندارکان مربوطه از جمله امور عشایری، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و... باید در چگونگی انتخاب مهمانانی از جامعه روستایی و عشایری دقت شود تا در راستای الگوسازی؛ حداکثر معرفی را از استعدادهای درونی جامعه روستایی و عشایری داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه جامعه روستایی و عشایری استان را جزو سرمایه‌های بی‌بدیل استان معرفی کرد و افزود: در جامعه روستایی و عشایری خانواده شهدا، خیر، مبتکر، صنعتگر، فعال محیط زیست، کشاورز نمونه و ... داریم که هر کدام الگو هستند.

وی پیشنهاد کرد، که در حاشیه این همایش نمایشگاهی برای معرفی توانمندی‌ها و تولیدات جامعه روستایی و عشایری برپا شود.

وی همچنین با تأکید بر ارائه و بیان خدمات‌رسانی‌های نظام به جامعه روستایی و عشایری، متذکر شد: آمار و گزارش دقیقی از اقداماتی که در راستای محرومیت‌زدایی در روستاها و جامعه عشایری انجام شده باید در قالب جهاد تبیین بازگو شود.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد، آئین بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر ۱۹ مهرماه با محوریت قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف با حضور مهمانان کشوری و استانی و همچنین بیش از ۴۰۰ نفر از جامعه روستایی و عشایری استان، برگزار شود.

پایان پیام/پ

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.