رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان از احداث نیروگاه خورشیدی در مسجد جامع تویسرکان خبر داد.

احداث نیروگاه خورشیدی در مسجد جامع تویسرکان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی محمدظاهری ظهر امروز در نشست با اهالی رسانه از احداث نیروگاه خورشیدی در مسجد جامع تویسرکان طی سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این نیروگاه اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان در هفته وقف افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

وی هزینه‌کرد ۱۰۰ میلیون تومان از اعتبارات اداره و کمک مردمی برای آجرکاری در بقعه امامزاده قاسم(ع) روستای تیمیجان، صرف ۱۰۰ میلیون تومان به منظور خرید مصالح برای بقعه امامزاده محمد(ع) روستای شآن‌آباد، محوطه سازی و زیرسازی، تعریض و آسفالت راه دسترسی امامزاده کوه سرابی با کمک خیران و شهرداری و زیرسازی و آسفالت راه دسترسی بقعه امامزاده زید(ع) توسط بنیاد مسکن در قالب طرح هادی را بخشی از عملکرد این نهاد در حوزه عمران عنوان کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه وضو خانه امامزاده عبدالله(ع) روستای آرتیمان با کمک‌های مردمی در حال تکمیل است ادامه داد: دیوارکشی اطراف بقعه امامزاده ابراهیم(ع) روستای رودآور با هدف گسترش صحن در حال انجام است ضمن اینکه به همت رئیس هیات امنای این امامزاده ۱۲۰ میلیون تومان کمک مردمی جذب شده است.

وی با بیان اینکه ۶۳ سند تک برگ مالکیت موقوفات شهرستان از هفته وقف سال گذشته تا امسال گرفتیه‌ایم خاطرنشان کرد: کل موقوفات شهرستان تویسرکان ۱۳۱ موقوفه است.

محمدظاهری با اشاره به برپایی محافل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی با همکاری دستگاه‌های مرتبط و برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات حفظ ، قرائت، ترتیل، مفاهیم قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه، اذان و دعاخوانی با رقابت ۱۱۰ نفر گفت: سمیه جهانی در بخش دعاخوانی پس از کسب مقام اول استانی به مرحله کشوری راه یافت.

وی به اجرای نیات در حوزه‌های مذهبی، مدارس علوم دینی، خیریه، اجتماعی، موقوفات مساجد، بقاع متبرکه با هزینه مبلغ ۶۸۵ میلیون تومان و صرف مبلغ ۲ میلیارد و ۱۶۸ میلیون تومان برای حفظ و نگهداری موقوفات و احداث نیروگاه خورشیدی از محل درآمد عواید موقوفات از هفته وقف سال گذشته تاکنون اشاره کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان در پایان دیدار با خانواده شهدا، اهدا جوایز مسابقات قرآنی در محفل انس با قرآن با حضور وحید نظریان قاری بین‌المللی و برنامه علمداران وحدت به صورت مشترک با اداره تبلیغات اسلامی را از برنامه‌های این هفته برشمرد و افزود: ۲۶ بقعه متبرکه شهرستان ثبت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.