مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان گفت: زوج‌های نابارور این استان از حمایت بیمه سلامت بهره‌مند و ۹۰ درصد از هزینه درمان ناباروری آنها پرداخت می‌شود.

زوج‌های نابارور سیستان و بلوچستان از حمایت بیمه سلامت بهره‌مند شدند

به گزارش قدس‌آنلاین به نقل از ایرنا، شهریار شهرکی اظهار کرد: آن دسته از زوج‌هایی که پس از یکسال از ازدواج بدون پیشگیری باردار نشده و یا بانوان ۳۵ سال به بالا اگر پس از ۶ ماه بادار نشوند به عنوان نابارور شناخته می‌شوند.

وی افزود: زوج‌های نابارور با مراجعه به پزشک و تشخیص ناباروری جهت دریافت خدمات توسط پزشک یا کارشناس اداره‌کل بیمه سلامت نشان دار شده و از خدمات درمانی و تشخیصی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: زوج‌های نابارور پس از نشان دار شدن آماده دریافت خدمات درمانی و تشخیصی مانند آزمایشات مرتبط، سونوگرافی، رادیولوژی و دارو جهت تشخیص و درمان ناباروری می‌شوند که اگر با این اقدامات اولیه باردار نشدند آماده دریافت خدمات فوق تخصصی مانند لقاح مصنوعی(ivf)، تلقیح داخل رحمی (IUI)، میکروانجکشن (ICSI) و انتقال جنین فریز (FET) خواهند شد.

به گفته وی؛ هزینه‌های درمانی ناباروری در خدمات شخص ثالث مانند رحم اجاره‌ای و جنین اهدایی طبق ضوابط قابل پرداخت است.

شهرکی با بیان اینکه خدمات در مراکز دولتی ۹۰ درصد تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند، اعلام کرد: خدمات در مراکز خصوصی و عمومی غیردولتی ۹۰ درصد هزینه‌ها با تعرفه عمومی غیردولتی پرداخت می شود.

۸۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه سلامت

وی گفت: با توجه به اینکه بیمه سلامت حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان یعنی ۸۰ درصد جمعیت استان را تحت پوشش دارد یکی از اقدامات بزرگ دولت که از سال گذشته محقق شد حمایت از بیماران خاص و صعب العاج بود که بخش عمده از هزینه های بیماران خاص و صعب العاج در قالب ۱۰۷ بیماری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان هزینه به صورت مستقیم به بیمه شدگان پرداخت شده و ۲۲ میلیارد تومان هم در قالب سامانه‌های مختلف در مجموع ۲۷ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العاج در سیستان و بلوچستان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه خدمات درمان ناباروری در آقایان بدون محدودیت سنی و در خانم ها تا سن ۴۹سالگی قابل ارائه است، اظهار کرد: در خصوص حمایت از جمعیت و خانواده در درمان ناباوری ۹۰ درصد هزینه‌ها را در بخش دولتی، بیمه سلامت پرداخت می‌کند از جمله بیش از ۶۰ قلم دارو و تجهیزات و خدمات در بسته‌های خدمتی درمان ناباروری تحت پوشش قرار دارد، ۶۳ قلم داروی تخصصی، ۲۸ قلم تجهیزات پزشکی، ۵۶ کد خدمت آزمایشگاهی، هفت خدمت تصویربرداری پزشکی و ۲۰ خدمت جراحی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

ارائه چهار خدمت ناباروری توسط بیمه سلامت

شهرکی افزود: چهار خدمت فوق تخصصی ناباروری هم با پوشش ۹۰ درصدی بیمه‌ای ارائه می‌شود تا بخشی از پرداخت‌های زوج‌های نابارور کاهش پیدا کند .

وی تاکید کرد: اگر فردی به بخش خصوصی مراجعه کند ۷۰ درصد تعرفه های بخش عمومی غیردولتی را پرداخت می‌کنیم به طوریکه طیف وسیعی از هزینه‌های درمان ناباوری تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: رویکرد بیمه سلامت این است تمام افراد تحت پوشش همگانی سلامت قرار بگیرند تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند.

وی عنوان کرد: بیشتر خدمات بیمه سلامت به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و اگر هم شهروندان بخواهند از وضعیت خدمات بیمه سلامت استفاده کنند با شماره گیری# ۱۶۶۶* و اگر بخواهند تحت پوشش بیمه قرار بگیرند به دلیل حذف دفترچه کاغذی می‌توانند به سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت مراجعه و یا با مراجعه به نزدیکترین دفتر پیشخوان طرف قرارداد از این طریق تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

شهرکی گفت: دغدغه زوجین نابارور برای تأمین هزینه‌های درمان باعث شده برخی از آنها نتوانند به داشتن فرزند فکر کنند د این زمینه سازمان بیمه سلامت ایران تلاش کرده از محل منابع اعتباری مربوط به قانون جوانی جمعیت، بودجه‌ای را برای درمان ناباروری زوجین جوان اختصاص دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.