اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با پیش‌بینی افزایش شدت وزش باد با صدور هشدار سطح نارنجی به دستگاه‌های مسئول برای مقابله با گرد و غبار، آماده باش داد.

در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی خراسان رضوی؛ دستگاه‌های مسئول برای مقابله با توفان گرد و غبار آماده باشند

به گزارش قدس خراسان به نقل از هواشناسی خراسان رضوی، با توجه به تحلیل نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی از فردا سه شنبه تا اواخر هفته جاری، نواحی شمالی و شرق استان شاهد افزایش شدت وزش باد و در برخی نقاط رخداد توفان گردوغبار خواهد بود.

در اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی آمده است: این رویداد موجب انتقال ذرات گرد و غبار به بیشتر نقاط استان و از جمله شهر مشهد خواهد شد و افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز شمال و شرق استان همراه با احتمال بروز خسارت و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

هواشناسی خراسان رضوی اعلام کرد: انتقال ذرات گرد و غبار به سایر نقاط و کاهش کیفیت هوا در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی به ویژه نواحی مرکزی و مشهد به گونه‌ای است که در برخی ساعات کیفیت هوا برای تمامی گروه‌ها ناسالم خواهد شد.

این اطلاعیه اثرات این رویداد را کاهش کیفیت هوا و بروز خسارت به علت شدت وزش باد در نواحی بادخیز استان پیش‌بینی کرده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه از شهروندان خواسته است تا تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از خسارات احتمالی به علت افزایش شدت وزش باد و همچنین افزایش شاخص آلودگی کیفیت هوا را در نظر بگیرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.