تفاهمنامه تأمین مسکن پرسنل نیروی انتظامی طی مراسمی با حضور رئیس بنیاد مسکن و فرمانده انتظامی تهران بزرگ امضا شد.

۷ هزار پرسنل نیروی انتظامی استان تهران فاقد مسکن هستند

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر در مراسمی با حضور غلامرضا صالحی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و فرمانده انتظامی تهران بزرگ، تفاهمنامه تأمین مسکن پرسنل نیروی انتظامی با استناد به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن امضا شد.

صالحی گفت: همه می‌دانیم شاید گران‌ترین کالا در سبد هزینه خانوارها در زمان حاضر مسکن است. مسکن قسمت عمده‌ای از هزینه‌های خانوارها را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: نیروی انتظامی باید تنها دغدغه‌ای که داشته باشد موضوع آرامش و امنیت جامعه بوده که یک وظیفه خطیر و سنگین است. ما همه وظیفه داریم در راستای سایر کاهش دغدغه‌های پرسنل نیروی انتظامی به سهم خودمان تلاش کنیم.

وی یادآور شد: هم‌اکنون بنیاد مسکن در شهرهای اسلامشهر، واوان، دماوند و پردیس ساخت‌وساز مسکن دارد که می‌تواند با استفاده از قانون نهضت ملی مسکن بخشی از مسکن مورد نیاز نیروی انتظامی را از این طریق تأمین کند.

عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این مراسم با بیان اینکه اگر نتوانیم فکری پرسنل نیروی انتظامی برای تأمین مسکن کنیم با تورم موجود دچار سختی می‌شوند، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد هم‌اکنون ۷ هزار پرسنل نیروی انتظامی استان تهران نیازمند مسکن هستند و انتظار داریم با تأمین مسکن مورد نیاز آنها گام مؤثری برای رفاه پرسنل برداریم.

وی با بیان اینکه در حوزه جبران زحمات پرسنل نیروی انتظامی در بخش اضافه کار هم مشکل داریم، به سهم ۶۰ درصدی مسکن در سبد هزینه پرسنل نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: مجبورند جاهایی به‌عنوان شغل دوم و سوم کار کنند و دیگر انرژی برای آنها نمی‌ماند. افزایش حقوق نیز تابع مقررات خاص خودش است و در اختیار فرماندهان نیست. از این رو تنها راهی که می‌تواند زحمات پرسنل نیروی انتظامی را جبران کرد، خانه‌دار کردن آنهاست.

وی با اشاره به تهیه طرح ساخت ۱۰۰ هزار خانه سازمانی کشور تا پرسنل بتوانند در ۱۵ سال اول در آنها ساکن شوند، تصریح کرد: طی این مدت نیز خانه‌ای برای آنها واحد مسکونی ملکی ساخته شود. این طرح آغاز و تأمین مسکن ملکی پرسنل به عهده ما گذاشته شده است.

وی با یادآوری آغاز ساخت شهرک ۲۰ هزار واحدی پلیس در شرق تهران، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم این پروژه دو تا دو و نیم سال به اتمام می‌رسد. برای مساکن ملکی نیز با همکاری بنیاد مسکن واحدها ساخته خواهد شد.

بر اساس این تفاهمنامه فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ پرسنل واجد شرایط خود را مطابق پروژه‌های مسکن شهری در سطح استان تهران معرفی خواهد کرد. بنیاد مسکن نیز با رعایت تمام ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه برای واگذاری واحدها اقدام لازم را انجام می‌دهد.

برای اجرا این تفاهمنامه طرفین توافق کردند هر ماه جلسات منظمی بین نمایندگان دو طرف برگزار و هر ۶ ماه یک بار گزارش اقدامات انجام شده را در اختیار رئیس بنیاد مسکن و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گیرد. همچنین مقرر شد شرایط و ضوابط واگذاری واحد مسکونی به مشمولان از محل هر یک پروژه‌ها مندرج در ماده یک این تفاهمنامه تابع قراردادهای مربوطه با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های موردنیاز باشد.

در این تفاهمنامه بنیاد مسکن انقلاب هر گونه واگذاری مسکن موردنیاز واجدان شرایط را از محل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن یا پروژه‌هایی که توسط معاونت مسکن شهر آماده می‌شود، تأمین خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.