۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 923506

رئیس سازمان غذا و دارو به افزایش سهمیه ازری سه و نیم میلیارد دلاری سازمان غذا و دارو به چهار میلیارد دلار اشاره کرد و گفت: از این میزان یک میلیارد و صد میلیون دلار برای تجهیزات پزشکی تخصیص داده شد که ۸۰۰ میلیون دلار آن تأمین و بخشی از این اختلاف به دلیل‌ عدم تأمین نقدینگی است.

سهمیه ارزی غذا و دارو افزایش یافت

سید حیدر محمدی با اشاره به اینکه خط اعتباری جدیدی برای تجهیزات پزشکی و اقلام دارویی و شیر خشک تخصیص یافته است، گفت: بانک‌ها باید در این حوزه به ما کمک کنند، اصلاح سیاست‌های ارزی را هنوز در حوزه تجهیزات پزشکی آغاز نکرده‌ایم و دلیل آن، نگرانی ازعدم تخصیص نقدینگی کافی است که اگر سازمان برنامه و بودجه و بانک‌های عامل همکاری داشته باشند با اصلاح سیاست‌های ارزی می‌توانیم شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم چنانکه فعالان این حوزه می‌دانند اختلالات ارزی اتفاق مناسبی در این حوزه نیست.

وی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه ایرانمد ۲۰۲۳ با تقدیر از فعالان حوزه تجهیزات پزشکی اظهار کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شرایطی را به وجود می‌آورد که بازدیدکنندگان از نزدیک دستاوردهای حوزه سلامت را ملاحظه کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه افزایش عمق تولید از اهداف اصلی سازمان غذا و دارو است، تصریح کرد: این سازمان در کنار سایر دستگاه‌های مرتبط با تولید دارو و تجهیزات پزشکی مانند وزارت صمت، بانک مرکزی سازمان توسعه تجارت سازمان برنامه بودجه نقش‌آفرینی می‌کند و اثربخشی بیشتر در گرو همکاری تمامی بخش‌ها در این زمینه است.

فعالیت ۸۰۰۰ شرکت تجهیزات پزشکی در کشور

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه هشت هزار شرکت در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: از این تعداد ۲هزار و ۱۳۰شرکت تولید کننده تجهیزات پزشکی و ۲۳۰ شرکت دانش بنیان هستند که نقطه قوت و افتخار ما محسوب می‌شوند.

محمدی با اشاره به لزوم تقویت بنیه شرکت‌های کوچک فعال در حوزه تجهیزات پزشکی، گفت: رییس جمهور و معاون اول رئیس جمهور برای جبران نقدینگی در اواخر سال گذشته نقش‌آفرینی کردند و اتفاقات خوبی رقم خورد.

وی در پایان با اشاره به اینکه ۳۶۰ هزار پروانه در حوزه تجهیزات پزشکی وجود دارد، افزود: حجم کار در این حوزه بسیار سنگین است و نیازمند هماهنگی دست‌اندکاران حوزه است. در دوران کرونا با مشکلات زیادی مواجه بودیم و کسی انتظار نداشت که بتوانیم به تولید دست پیدا کنیم؛ خوشبختانه در آن دوران موفق شدیم ونتیلاتورهای تنفسی را تولید و حتی به ۵۰ کشور دنیا صادر کنیم.

نمایشگاه بین المللی تجهیزات و ملزومات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاه و دارویی با مشارکت ٢٢٠ شرکت در فضای ٢٠ هزار مترمربع از ۱۸ تا ۲۱ مهر در شهر آفتاب برپا می شود. قرار است در این نمایشگاه برخی محصولات جدید در عرصه تجهیزات پزشکی که برای نخستین بار در کشور تولید شده اند، معرض نمایش عموم قرار گیرند.

به گفته دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه، در این دوره از نمایشگاه ٧٠ درصد تولیدکنندگان و ٣٠ درصد واردکنندگان محصولات خود را عرضه می‌کنند و این نمایشگاه عرصه ای برای افزایش صادرات است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.