ده ها شرکت کره جنوبی فعال در حوزه ساخت تجهیزات و ادوات نظامی بخشی از محصولات نظامی خود را در نمایشگاه نظامی آمریکا در واشنگتن به نمایش گذاشتند.

شرکت های سلاح سازی کره جنوبی بدبنال جذب مشتری در آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، در این نمایشگاه کره جنوبی از برخی تولیدات تسلیحاتی خود مانند انواع هویتزرهای خودکششی، وسایل نقلیه زمینی بدون سرنشین و هواپیمای بدون سرنشین رونمایی کرد.

نمایشگاه سالانه ارتش ایالات متحده (AUSA) ۲۰۲۳ روز دوشنبه فعالیت سه روزه خود را آغاز کرد و بیش از ۳۳ هزار شرکت کننده نظامی و غیرنظامی و حدود ۸۰۰ شرکت و غرفه‌دار از ۸۰ کشور در آن حضور دارند.

نماینده پاویون کره جنوبی حاضر در این نمایشگاه خبرگزاری یونهاپ گفت: "بخشی از دلیل حضور ما در اینجا این است که می خواهیم بازار نظامی بزرگ آمریکا بفهمد ما که هستیم و چه توانایی هایی داریم. "

وی خاطرنشان کرد: «ما به تازگی هفتادمین سالگرد امضای پیمان اتحاد دو کشور را جشن گرفتیم. رئیس جمهور هر دو کشور متعهد شدند راه هایی را برای گسترش همکاری ها فراتر از یک اتحاد امنیتی دوجانبه به سوی یک اتحاد اقتصادی و فناورانه بیابند. من فکر می کنم این به نفع منافع ملی هر دو کشور است.»

در پی جنگ اوکراین، سئول تلاش دارد بیش از پیش خود را به‌عنوان تولیدکننده و صادرکننده تسلیحات جنگی به رخ بکشد.

سال گذشته، صادرات تسلیحات کره جنوبی به رکورد ۱۷.۳ میلیارد دلار رسید. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ سهم ۵ درصدی در بازار جهانی صادرات تسلیحات را از آن خود کند تا به چهارمین صادرکننده بزرگ نظامی جهان تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.