مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون تعداد ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت در استان ایجاد شده است.

۱۶۰ اقامتگاه بومگردی در خراسان رضوی ایجاد شده است

به گزارش قدس خراسان، جواد موسوی اظهار کرد: ۱۲۰ روستای استان دارای ظرفیت جذب گردشگر است که ۱۷ مورد آن‌ها تا کنون به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده‌ است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: از این شمار ۱۰۳ روستای استان دارای ظرفیت‌های متعدد طبیعی، تاریخی، معماری و صنایع دستی برای جذب گردشگر است.

وی ادامه داد: ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی با هدف رشد و توسعه گردشگری در روستاها در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا هم اکنون تعداد ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی در روستاها و شهرهای کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت در استان ایجاد شده است.

موسوی گفت: این تعداد اقامتگاه بومگردی سه هزار نفر ظرفیت اقامتی دارد و برای بیش از ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی افزود: توسعه گردشگری در روستاها موجب ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی در این مناطق می‌شود.

وی تاکید کرد: روستاهای گردشگری واقع در مسیر زائران بارگاه امام رضا(ع) را از جهت زیرساخت‌ها، به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.