سخنگوی وزارت امور خارجه تصمیم شورای اتحادیه اروپا مبنی بر عدم اجرای تعهداتش در موعد سال هشتم اجرای برجام را نقض صریح تعهدات اتحادیه و ۳ کشور اروپایی ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و عملی همراه با سوءنیت خواند و آن را محکوم کرد.

ایران تصمیم شورای اتحادیه اروپا را محکوم کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، فردا چهارشنبه ۲۶ مهر ماه (۱۸ اکتبر) محدودیت‌های سازمان ملل درباره فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک ایران براساس مفاد مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت خاتمه می‌یابد.

در همین خصوص شاهد صدور بیانیه‌ای از سوی شورای اتحادیه اروپا بودیم که ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصمیم شورای اتحادیه اروپا برای عدم اجرای تعهدات این اتحادیه در موعد سال هشتم اجرای برجام مصادف با ۲۶ مهر ۱۴۰۲ (برابر با ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳)، گفت: این اقدام شورای اتحادیه اروپا، نقض صریح تعهدات اتحادیه و سه کشور اروپایی ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و عملی توام با سوءنیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکومیت این تصمیم، آن را عملی یکجانبه، غیرقانونی و از لحاظ سیاسی غیرقابل توجیه خواند

 کنعانی تاکید کرد: چنین اقدامی، با ادعاها و رویکرد اتحادیه و سه کشور اروپایی مبنی بر تعهد به اجرای کامل برجام مغایرت دارد. 

وزیر امور خارجه کشورمان، پیش از این، با ارسال دو نامه خطاب به جوزپ بورل، در ظرفیت وی به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، مبانی غیرقانونی بودن قصد سه کشور اروپایی و متعاقباً تصمیم اتحادیه اروپا برای عدم انجام تعهدات سال هشتمی خود را تشریح و مواضع کشورمان را در این خصوص، به اطلاع سایر اعضای برجام رسانده است. 

به گزارش فارس، براساس مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد که حدود ۸ سال پیش برای تأیید برجام صادر شد محدودیت‌های اعمال‌ شده این سازمان درباره فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک ایران در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۶ مهر ماه ۱۴۰۱) منقضی خواهد شد. 

در حال تکمیل...

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.