استاندار قم گفت: احداث فرودگاه قم حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با مدل‌های اقتصادی پیش‌بینی شده مشکلی برای تامین اعتبار آن وجود ندارد.

احداث فرودگاه قم ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین،  سید محمد آقا میری در جلسه بررسی مشکلات فرودگاه قم که با حضور معاون اجرایی رییس جمهوری برگزار شد، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، عملیات اجرایی فرودگاه قم حدود ۱۵ ماه طول خواهد کشید و نخستین پرواز این فرودگاه بین‌المللی، از قم به نجف خواهد بود.

وی با اشاره به صدور مجوز موافقت اصولی فرودگاه قم، بیان داشت: هم اکنون فرودگاه قم برای آغاز عملیات عمرانی، منتظر صدور مجوز احداث است که حدود دو ماه دیگر آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با آغاز عملیات عمرانی فرودگاه قم، این طرح حدود ۱۵ ماه احداث و آماده بهره‌برداری خواهد شد.

آقامیری گفت: مجموعه مدیریت قم در خصوص فرودگاه روندی را دنبال می‌کند تا همه افراد علاقه مند با خرید سهام، امکان مشارکت در آن را داشته باشند.

موافقت نامه اصولی فرودگاه قم صادر شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز موضوع فرودگاه را مورد توجه قرار داد و گفت: فرودگاه قم در ابتدا مقرر بود که با مشارکت سرمایه‌گذار انجام بگیرد که در ادامه مشکلاتی در این حوزه برای این طرح بوجود می‌آید که سالها دامن گیر آن می‌شود.

ابراهیم معتمدی ادامه داد: این طرح از سال ۹۵ درگیر مشکلات متعدد حقوقی شده و احکام مختلفی در خصوص آن صادر شده است.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و حدود ۶ ماه تلاش مستمر، مجموعه مدیریت استان به این نتیجه رسید که سرمایه گذار سابق صلاحیت لازم را نداشته و خلع ید شد.

وی ادامه داد: هم اکنون منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به عنوان اصلی ترین گزینه سرمایه گذاری جدید فرودگاه قم انتخاب و موافقت اصولی آن نیز صادر شده و مجوزات احداث نیز در شرف نهایی شدن است.

معتمدی گفت: با صدور موافقت اصولی از سوی سازمان هواپیمایی کشور، تمام مشکلات گذشته این طرح قابل حل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.