آیت‌الله سید هدایت‌الله مسترحمی حسن‌آبادی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

آیت الله سید هدایت‌الله مسترحمی دارفانی را وداع گفت

آیت‌الله سید هدایت‌الله مسترحمی حسن‌آبادی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه و مترجم «مؤتمر علما بغداد» بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشییع پیکر این عالم ربانی متعاقبا اعلام می‌گردد.

آیت الله سید هدایت الله مسترحمی احمدآبادی شنبه روزی در سال ۱۳۵۱ قمری (معادل با ۱۳۱۱ شمسی) در حسن آباد جرقویه اصفهان دیده به جهان گشوده و پدر و اجدادش، نسل اندر نسل از علما و فضلا بوده اند.

از ۱۰ سالگی تحصیل قرآن و فارسی را شروع کرد و به دلیل استعداد و علاقه بسیار به یادگیری، پدر، پسر را به اصفهان فرستاد تا در آنجا درس دین فراگیرد. در روزهای آغازین روزی یک صفحه قرآن و مقداری هم فارسی یاد می گرفت، تا اینکه مقدمات را شروع کرد و همچنان باوجود کهولت سن نیز درس می خواند. وی مدتی در مسجد نو اصفهان درس دین گرفت؛ سپس در مدرسه صدر پا قلعه مشغول تحصیل شد. همچنین در مدرسه کاسه گران از درس آیت الله محمدعلی معلم حبیب ‏آبادی صاحب مکارم الآثار و حضرت آیت ‏اللَّه حاج شیخ عباسعلی ادیب حبیب‏ آبادی بهره ها گرفت.

حاج آقای مسترحمی در زمان حضور در عراق از درس آیت الله سید محمد شیرازی و آیت الله خویی استفاده کرد. البته خمیرمایه طلبگی اش نزد آیت الله محمد علی معلم حبیب آبادی و شیخ عباس ادیب حبیب آبادی که استاد پدرشان نیز بود، شکل یافت. تمام سیوطی و نیمی از مغنی را نزد مرحوم معلم حبیب آبادی آموخت.

آیت الله مسترحمی آثاری چاپ شده و چاپ نشده دارد

نصایح لقمان حکیم، عیش الاخره یا وصیت نامه کامل، ترجمه علل ‏الشرایع مجلدات اول، دوم و سوم، راهنمای قرائت، «مؤتمر علما بغداد» که به ترجمه فارسی خودِ آیت الله به نام «تجلی حقیقت، نجات بشریت» چاپ شد، اصول و فروع دین یا نماز فرمان خدا، احکام الحج با فتاوی مراجع، مناسک حج با فتاوی مراجع، ترجمه ارشادالقلوب دیلمی جلد اول و دوم، فهرست بحارالانوار در چند جلد و... از جمله آثار ایشان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.