رئیس انجمن هموفیلی ایران در خصوص چرایی ورود داروهای این بیماران به بازارهای سیاه توضیح داد: خوشبختانه در حال حاضر فروش دارو در بازار سیاه کمتر شده است. قبلا پزشک به تعداد زیاد این داروها را نسخه می‌کرد یا تاریخ مصرف دارو می‌گذشت و یا اضافه دارو به بازار آزاد می‌رفت.

بعضی از بیماران هموفیلی داروهای خود را می‌فروشند تا مخدر بگیرند!

نازنین فرزادی‌فر، با بیان اینکه برخی از بیماران دارو را وارد بازار سیاه می‌کردند و شناسایی هم شدند اظهار داشت: درحال حاضر این موضوع کمرنگ شده است زیرا شرایطی گذاشتیم که پزشک مقیم تا سقف ۱۰ عدد دارو نسخه کند و در صورت نیاز بیمار، به تعداد بیشتر توسط پزشک متخصص نسخه شود و وزارت بهداشت طرح را به عنوان پایلوت اجرا می‌کند.

رئیس انجمن هموفیلی ایران ادامه داد: برخی از بیماران داروی وارد شده در سرنگ را می‌فروشند. خریدار اصلی داروی قاچاق اتباع هستند و بیمار به ازای فروش آن، مخدر بیمارستانی دریافت می‌کند! متاسفانه حقیقت تلخ هموفیلی این است که در ۲۰ سال گذشته هر بار بیمار برای درد به بیمارستان مراجعه کرده است، بیمارستان به آن ها مخدر تزریق کرده است و خیلی از بیمارانی که داروهای خود را می‌فروشند به دلیل دریافت مخدر است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر دریافت پوکه داروها اجباری است و همین موضوع هم می‌تواند در کاهش نشت دارو به بازار سیاه موثر باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.