۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 929143

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: مهمترین اولویت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در حوزه بازار حمایت از تشکل‌های صادرات محور و تشکیل کمیته توسعه صادرات است.

تشکل‌های صادرات‌محور حمایت می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، غلامرضا هادربادی، سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، تشکل‌های نمونه صادراتی را موتور محرکه و قدرت نامرئی تولید، بازار و صادرات دانست و گفت: موفقیت در این عرصه به سه اصل کیفیت، کفایت و قیمت بستگی دارد یعنی عرضه محصول کیفی که استمرار در تولید و عرضه را با خود دارد و دارای قیمت رقابتی است، البته فراهم کردن زیرساخت‌ها از قبیل احداث سردخانه، بارانداز و … دارای اهمیت است و باید در این مسیر گام برداریم.

هادربادی ادامه داد: با تلاش و پیگیری‌های صورت گرفته، سازمان مرکزی در سال جاری دارای ردیف بودجه‌ای برای این امور شده که این ابزار در اختیار شبکه تحت پوشش آن است.

وی تصریح کرد: اولویت سازمان در اعطای تسهیلات (ردیف یارانه‌ای) به تشکل‌های ملی و استانی بوده که از کانال صنایع تبدیلی و توزیعی و با هدف صادرات فعالیت می‌کنند، زیرا فعالیت در این عرصه باعث سودآوری برای کشاورز، به حرکت در آوردن چرخ صنایع و در نهایت ارزآوری برای کشور می‌شود.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی با تاکید بر ضرورت آموزش بازاریابی و صادرات، یادآور شد: بستر و زمینه برای تمامی این امور و انجام کار مشارکتی در سازمان تعاون روستایی و شبکه تحت پوشش بیش از هر مکان دیگری مهیا است و اتحادیه‌های ملی و استانی می‌توانند با استفاده از این ظرفیت‌ها، مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی این مهم را از بالقوه به بالفعل بدل کنند. همچنین مشاوران و همکاران حقوقی سازمان، آماده ارائه مشاوره به مدیران استانی و تشکل‌های مربوط در زمینه قراردادها و اخذ مجوز صادرات هستند.

به گفته هادربادی، اعتبارات تملک دارایی‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی امسال نسبت به سال قبل رشد ۴ برابری داشته ولی این کافی نبوده و باید پیگیری‌های بیشتری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: در برنامه تحول سازمان که برای تهیه و تدوین آن ماه‌ها کارگروهی و کارشناسی صورت گرفته و نقشه راه سازمان است، نقش حوزه بازرگانی بسیار پر رنگ دیده شده است.

وی در ادامه به چند نکته کلیدی در بخش صادرات اشاره کرد و افزود: مدیر موفق کسی است که از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود نهایت بهره را برده و نقاط فرصت و قوت را بیان کند، همچنین تصمیمات حوزه صادرات باید به گونه‌ای اخذ شود که صادرات در طول سال ادامه داشته و هیچ زمانی متوقف نشود.

به گفته وی، در حوزه کشت فرا سرزمینی و تهاتر، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها باید فعالیت بیشتری داشته باشند.

وی در پایان از تشکیل کمیته توسعه صادرات محصولات کشاورزی، به دبیری دفتر مطالعه، پایش و توسعه بازرگانی سازمان خبر داد و گفت: در اولین جلسه این کمیته، راهبرد و نقشه راه صادرات در حوزه تشکل‌ها در دستور کار قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.