زندگی مردم غرب اروپا کماکان تحت تاثیر طوفان «کیارن» قرار دارد و تعداد کشته‌های ناشی از آن به ۱۲ نفر رسید.

شمار کشته‌های طوفان «کیارن» در اروپا به ۱۲ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، طوفان «کیارن» در غرب اروپا که سرعتی بیش از ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت داشت، به بسته شدن بنادر، توقف پروازها و حرکت قطارها منجر شده است.

مقامات ایتالیایی ضمن اعلام حالت اضطراری، از کشته شدن پنج نفر در منطقه «توسکانی» این کشور خبر دادند.

مقامات محلی، یکی از کشته ها را پیرمردی ۸۵ ساله اعلام کردند که به خاطر آبگرفتگی خانه اش، غرق شده بود.

در شهر «خنت» در بلژیک نیز، طوفان موجب شکستن درختان شد که در نتیجه، یک پسربچه پنج ساله اوکراینی و یک زن ساله ۶۴ ساله کشته شدند.

یک راننده کامیون نیز در اثر سقوط درخت در منطقه «ان» در شمال فرانسه کشته شد. در شهر بندری «لوهاور» نیز، یک مرد در نتیجه طوفان، از بالکن به بیرون پرت شد و فوت کرد.

یک مرد در شهر «ونرای» هلند، یک زن در مرکز مادرید و زنی ۴۶ ساله در منطقه «باواریا» آلمان، از دیگر قربانیان طوفان «کیارن» در غرب اروپا هستند.

بر اساس این گزارش، در جنوب انگلیس، صدها مدرسه به دلیل طوفان تعطیل شدند و در جزیره جرسی، به خاطر تخریب خانه ها، مردم به هتل ها منتقل شدند.

در همین حال، سازمان هواشناسی فرانسه اعلام کرده است که طوفان در جنوب غرب این کشور در روز جمعه ادامه خواهد یافت. «کلمنت بوون» وزیر حمل و نقل فرانسه نیز از تداوم اختلال در خطوط ریلی غرب این کشور در روز جاری خبر داده است.

باران شدید و طوفان موسوم به «کیارن» که از چهارشنبه شب غرب اروپا را در نوردیده، باعث لغو ده‌ها پرواز، توقف حرکت قطارها و تعطیلی مدارس شده است.

منابع خبری فرانسه اعلام کردند که برق یک میلیون و ۲۰۰ هزار ساختمان در این کشور قطع شده و برای مناطق نورماندی و بریتانی در شمال غرب فرانسه هم هشدار قرمز آب‌وهوایی صادر شده است. در منطقه بریتانی وزش باد با سرعت ۲۰۷ کیلومتر بر ساعت گزارش شده‌اند.

روز گذشته نیز در انگلیس دولت برای بسیاری از مناطق جنوب غرب کشور هشدار نارنجی (که یک سطح پایین‌تر از مرحله قرمز آب و هوایی است) صادر و به شهروندان توصیه کرده که تا حد ممکن از خانه خارج نشوند.

همچنین شرکت ریلی «سادرن‌ریل» به مسافران توصیه کرد که در صورت امکان از تردد به خارج از لندن خودداری کنند. سایر خطوط ریلی نیز هشدارهای مشابهی را صادر و تردد قطارها با تاخیرهای طولانی مواجه است.

این درحالیست که بسیاری از خیابان‌ها و محورهای مواصلاتی بر اثر آب گرفتگی مسدود شده، وزارت اموزش انگلیس صدها مدرسه را تعطیل کرده و شمار قابل توجهی از پروازها از فرودگاه‌های این کشور با تاخیر مواجه شده است.

آژانس محیط زیست انگلیس طی بیانیه‌ای ۱۵۶ منطقه را در فهرست هشدار سیل قرار داد و نسبت به احتمال طغیان رودخانه‌ها در مناطق جنوب غرب کشور اعلام خطر کرد. این درحالیست که طبق گزارش‌ها برق ۱۰ هزار واحد مسکونی در جنوب انگلیس قطع شده است.

در بلژیک هم موسسه سلطنتی هواشناسی هشدار توفان صادر کرده است. در بیانیه این موسسه بلژیکی آمده است: «وزش شدید باد ممکن است خسارت‌های با مقیاس بزرگ وارد کند. مراقب باشید و دستورالعمل های مقامات مسئول را دنبال کنید.»

دانشمندان زیست محیطی بر این باورند که تغییرات آب و هوایی باعث شدت بارندگی‌ها و جاری شدن سیلاب‌های بیشتری در اروپا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.