مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: محصول ۴ دهه فعالیت موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی چاپ بیش ۱۸ هزار عنوان انواع کتب در حوزه‌های مختلف با تیراژ قریب به ۷۵ میلیون جلد است.

چاپ ۷۵ میلیون جلد کتاب، محصول فعالیت ۴ دهه موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی

مسعود فرزانه، ضمن اعلام به این خبر گفت: پس از چهاردهه تلاش و فعالیت و با پشتوانه تجربه منابع انسانی و با بهره‌گیری از مدرن‌ترین فناوری‌های روز دنیا در حوزه‌های پیش‌ازچاپ، چاپ، صحافی و خدمات تکمیلی این موسسه توانسته با چاپ بیش ۱۸ هزار عنوان انواع کتاب در حوزه‌های مختلف با تیراژ قریب به ۷۵ میلیون جلد، تولید ۵ میلیون جلد انواع قرآن در قطع ها، ترجمه ها، خط ها و...  نقش مهم و بسزایی در اعتلای فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و رضوی ایفا کند.
وی ابراز کرد: همچنین از دیگر دستاوردهای چهل ساله این موسسه می‌توان به تولید بیش از ۱۳۰عنوان آثار نفیس و فاخر از جمله قرآن ابراهیم سلطان (کتاب سال جمهوری اسلامی ایران)، قرآن بایسنغری، شاهکارهای هنری آستان قدس رضوی، مصحف الرضا(ع) و... همچنین این موسسه توانسته در طول این عمر پر ثمر خود در جشنواره های مختلف حائز عناوین، افتخارات  و جوایز زیادی شود، اشاره کرد.

فرزانه به پتانسیل‌ها، دستگاه‌ها و امکانات این موسسه اشاره کرد و افزود: این موسسه دارای خط تولید  چاپ انواع قرآن کریم و کتب ادعیه با استفاده از فناوری‌های روزآمد ازجمله چاپ کاغذهای سبک و کم حجم است و امکان تولید مکانیزه و اتوماتیک و حرفه‌ای کتاب به صورت جلد نرم و جلد سخت در قطع‌های متفاوت را دارد.
وی همچنین، وجود چرخه کامل چاپ و بازنشر آثار نفیس موجود در موزه‌های آستان قدس رضوی از جمله قرآن‌های نفیس، برخورداری از تجهیزات چاپ انواع بسته‌بندی مورد نیاز محصولات فرهنگی، سوغات زائر و..، وجود نیروهای متخصص و دارای دانش فنی را از دیگر امکانات این موسسه برشمرد.
مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی با بیان اینکه این موسسه دارای سابقه طولانی و اعتبار در صنعت چاپ کشور است، به دیگر فعالیت‌های این موسسه اشاره کرد و امکان تامین جامع نیازهای چاپی مربوط به حوزه زائر و زیارت، داشتن مزیت رقابتی در کیفیت محصولات نسبت به رقبا و انجام کلیه خدمات پیش از چاپ، چاپ و پس از آن به‌صورت‌ یکپارچه و متمرکز و زیر یک سقف را برخی از آن‌ها برشمرد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.