ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز استقلال لهستان را تبریک گفت و افزود: مشارکت کی‌یف و ورشو، هر ۲ کشور و اروپا را قوی‌تر می‌کند.

زلنسکی: مشارکت اوکراین و لهستان اروپا را قوی‌تر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، زلنسکی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، روز ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) را به عنوان روز استقلال لهستان، از طرف مردم اوکراین به مردم این کشور تبریک گفت.

وی افزود: اوکراین و لهستان در اراده خود برای آزادی متحد هستند و ما همیشه، در اتحادیه اروپا، در ناتو و در طول تاریخ مشترک‌مان در کنار هم خواهیم بود.

زلنسکی با اشاره به حمایت همه جانبه ورشو از کی‌یف که از روزهای اولیه جنگ با روسیه شامل حال مردم اوکراین شد، گفت: در آغاز جنگ و بین ۲۴ فوریه تا ۱۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ تا ۲۵ اسفند ۱۴۰۰)، حدود ۱.۸ میلیون نفر از اوکراینی‌ها با عبور از مرز لهستان وارد این کشور شدند تا از آسیب‌های تهاجم روسیه در امان بمانند.

وی با تشکر از مردم لهستان به خاطر پذیرفتن اوکراینی‌های آواره از جنگ در خانه‌هایشان و احترامی که از سوی آنها نثار این مهمانان ناخوانده شد، افزود: اوکراینی‌ها هرگز فداکاری مردم لهستان را فراموش نخواهند کرد و همیشه قدردان آنها خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.