رهبر کاتولیک‌های جهان درخواست خود را برای پایان دادن به درگیری در غزه تکرار کرد و خواستار کمک‌های بشردوستانه بیشتر به مردم فلسطین در این باریکه شد.

پاپ درخواست خود را برای توقف جنگ غزه تکرار کرد

به گزارش قدس انلاین به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس روز یکشنبه طی سخنرانی در میدان سنت پیتر با تکرار موضع پیشین خود مبنی بر پایان دادن به درگیری ها در این منطقه، تاکید کرد: بس است، بس است، برادران، بس است.

وی گفت: مجروحان نوار غزه باید به سرعت تحت مراقبت قرار گیرند و حفاظت از غیرنظامیان تضمین شود. وی همچنین خواستار آزادی اسرای تحت اختیار حماس شد.

فرانسیس پس از نماز هفتگی در میدان سنت پیتر خطاب به جمعیت گفت: سلاح هرگز صلح را به ارمغان نخواهد آورد و درگیری نباید گسترش یابد.

فرانسیس ۸۶ ساله پیشتر نیز خواستار ایجاد کریدورهای بشردوستانه شده و معتقد است که برای پایان دادن به مناقشه اسرائیل و حماس به راه حل دو کشور نیاز است.

ارتش اسرائیل در روزهای گذشته حملات خود را بر بیمارستان‌های نوار غزه افزایش داده که این امر منجر به شهادت بسیاری از بیماران و زخمی‌های این بیمارستان‌ها و همچنین کسانی شده است که به این مکان‌ها پناه آورده بودند.

طبق آمارهای اعلام شده دستکم ۱۱ هزار و ۷۸ فلسطینی از جمله چهار هزار و ۵۰۶ کودک و سه هزار و ۲۷ زن در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. در همین حال، بر اساس آمار رسمی، تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.