وزیر امور خارجه ایرلند با اشاره به آمار بالای کودکانی که بر اثر حملات رژیم اشغال‌گر قدس در باریکه غزه کشته شده‌اند افزود که اقدام صهیونیست‌ها غیر قابل قبول است و دوبلین در شورای امنیت قاطعانه موضع‌گیری خواهد کرد.

هشدار ایرلند به رژیم صهیونیستی درباره جنایات در غزه

قدس آنلاین: سایمون کاوونی روز شنبه در توئیتی نوشت: از دوشنبه گذشته تاکنون ۳۲ کودک بر اثر حملات اسرائیل کشته شده‌اند. این میزان معادل یک چهارم آمار کل تلفات و غیر قابل قبول است.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل وظیفه دارد تا در چارچوب قوانین بین المللی از کودکان در جریان درگیری‌ها محافظت کند افزود: اما این اقدام صورت نمی‌گیرد.


رئیس دستگاه دیپلماسی ایرلند تصریح کرد که این کشور فردا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه قاطعانه موضع‌گیری خواهد کرد.

نظامیان صهیونیست از صبح روز (۱۰ می)، مصادف با ۲۸ ماه مبارک رمضان، با حمله به صحن‌های مختلف مسجدالاقصی و مناطق مختلف نوار غزه، آن را به یک میدان جنگ تبدیل کردند.
 
ارتش صهیونیستی درجدیدترین جنایتی که به پرونده سیاه خود افزود، با هدف قراردادن خانه ای در اردوگاه ساحل در غرب شهر غزه ، ۸ کودک و دو زن را به شهادت رساند. یک جنگنده ارتش صهیونیستی بامداد امروز شنبه با بمباران خانه « ابوحطب» در اردوگاه ساحل ، این خانه را بر روی ساکنانش آوار کرد و نیروهای امداد موفق شدند پیکر ده شهید و ۱۵ مجروح را از زیر آوار خارج کنند، زخمی ها به مرکز پزشکی الشفاء غزه منتقل شده اند.

جنگنده های ارتش صهیونیستی همچنین به چندین منطقه مسکونی غزه حمله از جمله یک خانه در اردوگاه البریج را منهدم کردند. بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از دوشنبه گذشته تاکنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه، ۱۲۲ تن از جمله 32 کودک و ۲۰ زن شهید و بیش از ۹۰۰ تن نیز زخمی شده اند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت فجیع، با دهها موشک شهرک های صهیونیست نشین اطراف نوار غزه را هدف قرار داده است. « حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس در مورد هدف قرار دادن غیرنظامیان در نوار غزه توسط ارتش صهیونیستی گفت که جنایت اردوگاه ساحل یک « جنگ تمام عیار» است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.