پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: استقلال با جواد نکونام مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و فرصت و استحقاق قهرمانی را هم دارد.

بهتاش فریبا: استقلالِ نکونام شایسته قهرمانی است/ بازی حامدی‌فر به من چسبید!

به گزارش قدس آنلاین بهتاش فریبا با اشاره به عملکرد موفق تیم فوتبال استقلال در بازی شنبه مقابل تراکتور، اظهار داشت: استقلال مقابل تراکتور به معنای واقعی کلمه خوب بود. این تیم با برنامه و هدفمند بازی کرد و برای بازی در تمام دقایق مسابقه تاکتیک داشت و می‌دانست چه چیزی می‌خواهد.

وی به عملکرد دروازه‌بان آبی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: سیدحسین حسینی درون دروازه مطمئن ظاهر شد و چند توپ خوب را مهار کرد و نشان داد که در این فصل به روزهای خوب خود برگشته است.

فریبا عملکرد خط دفاعی استقلال را نیز مورد تمجید قرار داد و گفت: خط دفاعی آبی‌ها عملکرد خوبی داشت و عناصر این منطقه بی‌عیب و نقص بازی کردند. این خوب بازی کردن چه در زمان حضور محمدحسین مرادمند که(امیدوارم مصدومیتش جدی نباشد)، چه در زمانی که او از زمین بیرون رفت، ادامه داشت. روزبه چشمی بعد از آسیب‌دیدگی مرادمند یک خط عقب‌تر رفت و امید حامدی‌فر در نقش هافبک دفاعی عالی بود و به نظر من شایسته تقدیر است.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: هواداران استقلال بازیکنی را تحسین می‌کنند که شوت می‌زند، گل می‌زند یا حرکات تکنیکی در زمین انجام انجام می‌دهد اما هافبک‌های دفاعی کمتر به چشم می‌آیند. حامدی‌فر قلدرانه جنگید و اگر اشتباه نکنم حداقل ۱۲ بار توپ‌گیری کرد؛ بازی این پسر خیلی به من چسبید!

وی ادامه داد: خط هافبک استقلال روز خوبی را پشت سر گذاشت. در کارهای دفاعی هم حضوری موفق‌آمیز داشت و در کارهای تهاجمی نیز عملکرد ایده‌آلی به نمایش گذاشت. رقبا وقتی مقابل استقلال قرار می‌گیرند پرسینگ نفر به نفر انجام می‌دهند. در این مواقع دو عامل می‌تواند این پرس را از بین ببرد؛ اولین راه این است که یک بازیکن با خلاقیت فردی، بازیکن حریف را از پیش رو بردارد و دیگر نفرات فضا را تغییر داده و جابجایی در زمین انجام دهند.

فریبا ادامه داد: در حالت دوم پاس بلند می‌تواند پرسینگ حریف را خراب کند. در بازی‌های گذشته خط هافبک استقلال روش دوم را انتخاب می‌کردند اما در بازی با تراکتور بازیکنان استقلال برای عبور از پرس برنامه داشتند، حرکات ترکیبی انجام می‌دادند و هافبک‌ها این توانایی را داشتند بازیکن مقابل خود را دریبل زده یا پاس بلند بدهند. خط میانی استقلال قدرت خود را به تراکتور دیکته کرد.

فریبا با تمجید از گوستاوو بلانکو، مهاجم آرژانتینی استقلال نیز گفت: این بازیکن سال‌ها در بالاترین سطح فوتبال دنیا بازی کرده است. او خلاف مهاجمان ایرانی این توانایی را دارد که بیرون از «باکس» حریف صاحب توپ شده و برای هم‌تیمی‌هایش به خصوص وینگرها فضاسازی کند و این باعث می‌شود بازیکنان کناره‌ فضای مناسب پیدا کرده و بازیسازی کنند. بلانکو گل زیبایی زد. بارها در جنگ تن به تن با بازیکنان حریف برنده شد و به طور حتم در هفته‌های آینده می‌تواند بار زیادی را از دوش خط حمله بردارد.

پیشکسوت استقلال اضافه کرد: مهرداد محمدی در کارهای سرعتی موفق عمل کرد و آرش رضاوند وظایف خود در نقش هافبک وسط را به درستی در زمین پیاده کرد. روز خوب استقلال با همه این نفرات تکمیل شد و یک پیروزی شیرین و بدون دردسر به دست آمد.

بازیکن اسبق استقلال در پایان گفت: استقلال در حال حاضر با اختلاف امتیاز نسبت به رقبا در صدر جدول قرار دارد و باید این روند را ادامه دهد. به طور حتم تیمی که با تمام مشکلاتی که داشت این چنین در لیگ برتر قدرت‌نمایی می‌کند، کار بزرگی انجام داده است. استقلال با جواد نکونام مدعی اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و این شانس و استحقاق را دارد که در پایان لیگ، جشن قهرمانی بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سردار ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    جوجه را آخر پاییز می شمارندعجول نباشید.